Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #1 Skrevet 9. januar 2010 Hvordan er rutinene og dagene deres? Vi har nettopp flyttet og barnet på 4år har ikke fått bhg-plass enda. Vi håper å få han inn i bhg minst 2dg i uken før babyen kommer i mai. Men, jeg skulle så gjerne trengt noen aktivitetstips og rutiner. Jeg føler jeg blir gående i det samme sporet hele tiden. Jeg vil gjøre noe MER. Evt, hva er planene i deres barns bhg for tiden? Noen tips til aktiviteter og lign hadde vært supert. Tenker å ha to timer fast med aktiviteter hver dag han er hjemme. Noen ganger kan vi jo gå ut med hunden, men andre dager skulle jeg så sååårt fjernet han fra tv`en, siden han er møkklei av å leke med lego eller togbanen ++ Jeg har ikke all verdens med kapasitet å gjøre ting på, siden jeg er gravid og i dårlig form. Og ikke butikk forslag, hehe.... =) Bor lite sentralt og har ikke tilgang på bil før etter 1700.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #2 Skrevet 9. januar 2010 Jeg er hjemme med to gutter på 3 og 5år. Er også uten bil og bor ikke så veldig sentralt. Men vi har en åpen barnehage her - og den bruker vi. Som du sier er guttene lei av lego og togbane så det er godt å komme seg litt ut. Vi har en bakedag og en cafèdag i uken. Dette ser barn veldig frem til. En annen dag går vi tur - ikke alltid så langt, men nok til at det smaker med litt niste. Ellers er det bare å dra ungene med på alt husarbeid. Guttene mine synst det er spennende å støvsuge og ta ut av oppvaskmaskinen - etterpå venter det litt belønning (sjokoladebit). Vi lager også piknik på rommene deres. Og så har vi kino...da slår vi av lyset i stuen og ser film. Kjempekjekt! Vi slår også a
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #3 Skrevet 9. januar 2010 Supert, takk for tips ) Såklart er en bakedag i uka smart!!!
1 høne i haneflokken-født Skrevet 9. januar 2010 #7 Skrevet 9. januar 2010 lage trolldeig, lage egen plastelina..... min 3 åring elsker å male, klippe lime div farga ark og sette sammen play doh, perle her i gården er det også veldig kjekt å være med på husarbeid (får noen kroner til å stappe på sparebøssen) samtidig hører vi på livlig barnemusikk og danser og har det gøy
blond Skrevet 10. januar 2010 #10 Skrevet 10. januar 2010 Sjekk ut idrettsforeningene og andre fritidstilbud i nærområdet, inviter unger i nabolaget til pølsefest i akebakken. Da blir du kjent med folk i nærområdet og finner ut om flere er hjemme på dagtid. Bruk åpen barnehage hvis det finnes. Inneaktiviteter: 1) stå opp, morgenstell 2) leking/tegning f.eks til musikk: hvilke farger hører han? La han danse en sang. Sett på musikken og stopp den, la han fryse i en stilling 3) lese bok, følg et tema dere er opptatt av eller årstiden 4) husarbeid sammen 5) lunsj, lage den selv og la han telle og sette navn på alt dere har i grøten/salaten/omeletten 6) ut og leke, evt biblioteket 7) lage middag, la han være med på alt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå