Gå til innhold

sykemelding??Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har den siste uken blitt mer og mer sikker på at det er bekkenplager som kommer snikende.

Har til tiden veldig vondt i lysken og bak helt nederst i korsryggen(ved siden av halebeinet som ble sagt i annet innlegg). Når jeg går i trapper er det helt grusomt og kjente i går skikkelig dunkesmerter i underlivet.

Spørsmålet mitt er :

jeg jobber kun 6 faste skift i måneden fast, Men det jeg jobber ekstra tilsvarer vel en 70-80% stillig. Hvis jeg blir sykemeldt nå, får jeg sykepenger kun for det jeg har fast i mnd, eller regner Nav ut et gjennomsnitt av det jeg har tjent i det siste? og er sykepenger 100%lønn eller er det mindre?

Hudlegen min snakket også å legge meg inn på Riksen for hjelp til eksemen min.

Er livredd for å bli sykemeldt hvis jeg ikke får sykepenger for mer enn det jeg jobebr fast i mnd. Da må jeg i såfall rane en bank eller no:P

Noen som kan hjelpe meg?? TAKK:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er jammen ikke sikker, men jeg tror du får for de vaktene som allerede er avtalt. Dvs de faste, og de ekstravaktene du allerede er satt opp på. Men jeg vet ikke om dette stemmer altså, kanskje du skulle høre med NAV eller arb.giver.

Skrevet

De regner gjennomsnittet de siste 3-4mnd. Var i samme situasjon som deg sist og ble overrasket over at jeg fikk betalt for alt (gjennomsnittet) jeg hadde jobbet. Sykelønn er samme lønna som du normalt villa hatt hvis du hadde jobba. Sykepenger regnes som arbeidsinntekt når du går ut i permisjon.

Lykke til.

Skrevet

Gjennomsnittet av din arbeidsinntekt de 4 siste uker. De kan bruke en lengre periode hvis du har hatt varierende inntekt.

Sykepenger er 100 % lønn.

Du kan trygt sykemelde deg uten å måtte rane en bank;)

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...