lisasmurf med 2 herlige små Skrevet 9. januar 2010 #1 Skrevet 9. januar 2010 Vår datter har vært veldig plaga med at hun kaster opp etter måltider. Har vært veldig sporadisk når hun kaster opp, men det har vært minst en gang om dagen. Da hun var 11 mnd gikk vi til homeopat, og det hjalp faktisk. Hun kunne fortelle at det kjentes ut som det var noen skjevheter i ryggen, som kunne ligge å irritere områdene rundt og skape sammentrekninger i musklene rundt. Snuppa er 13,5 mnd nå og har vært fin helt til idag! Idag har hu spydd etter hvert eneste måltid. Blir så frustert, leger eller HS skjønner ingen ting og sier det er greit at det skjer så lenge hun ikke har dårlig almenntilstand og har tilfredstillende vekt økning. Er det INGEN som har hørt om eller vært borti sånt tilfelle? Blir så lei meg, og vi kan jo ikke spise når vi er borte.. Idag spøy hu ned sofaen til et vennepar av oss, vi la teppe på sofaen for vi mistenkte at det kunne skje, men allikevel klarte hu å treffe sofaen. FAEN!
3småtroll♥ Skrevet 9. januar 2010 #2 Skrevet 9. januar 2010 Har dere tatt ph-måling på henne da? Jeg tenkte på om det kunne være reflux?
It's all about me Skrevet 9. januar 2010 #3 Skrevet 9. januar 2010 Kjøp en cøliakitest på apoteket og bestil time hos lege for utvidet blodprøve med test av cøliaki igjen og jern. Dette er akkurat som vår gutt da han rundet året og han har cøliaki. Men pga inkompentente leger spm må få beskjed om hva de skal gjøre kom diagnosen veldig veldig sent og han hadde masse unødvendige plager og smerter. I tillegg gikk han inn i total matnekt pga at han jo kastet opp alt og det sliter vi med enda nesten 3 år senere.
tvkrus Skrevet 9. januar 2010 #4 Skrevet 9. januar 2010 hmm min sønn gulper litt ennå i en aldre av 19mnd men er spying eller gulping... vansklig å si hva det kan være vil anbefale å gå en tur til fastlegen å finne ut om det er "noe" eller bare for å få bekreftelsen at det ikke er noe
It's all about me Skrevet 9. januar 2010 #5 Skrevet 9. januar 2010 *Opp* i tilefelle du ikke har sett.
lisasmurf med 2 herlige små Skrevet 9. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 9. januar 2010 Vi har vært inne å testet reflux, men det var ganske tidlig, så vi har vurdert å be om at de tester igjen.. vi har testet for allergier og, for hun har egg og melkeallergi. Hun fikk en veldig kraftig allergisk reaksjon på grøt da hun var 5 mnd, så vi har vært på sykehuset for å sjekke allergier. oppkasten har ingenting med allergi å gjøre for hun spyr om hun drikker melkefri mme og hun spyr hvis hu spiser brød og hun spyr hvis hun spiser glutenfri mat. vi skal på helsestasjon på onsdag. og da får vi forhåpentligvis snakke med en fysioterapaut som kanksje kan kjenne på ryggen om det kan være noe der. Ellers tenker jeg at ved neste legevisit om et par uker at jeg spør om en henvisning til kiropraktor, slik som homeopaten anbefalte hvis snuppa fikk tilbakefall. Jeg måtte få letta litt på trøkket ista, for jeg ble så ute av meg. Vi har mange tanker og planer om hva vi skal gjøre, så får vi bare håpe at en eller annen kan finne en løsning. Jeg tror på det homeopaten sa, for det var en ganske dramatisk fødsel, så hun kan fint ha fått en vridning i ryggen da. Men vi får se hvordah det går... takk svar!
It's all about me Skrevet 9. januar 2010 #7 Skrevet 9. januar 2010 Når en har hatt det en stund er dte ikke bare når en spiser maten en regarer på at en kaster opp. Da blir all mer eller mindre all mat for hardt for kroppen at det kommer opp nesten uansett. I gutten min sitt tilfelle så kastet han opp alt. Kroppen ble til slutt så sliten og lite vant til næring at det var næringen i seg selv han ikke tålte. Og det pga cøliaki som hadde gått for langt. Jeg tror din også fort kan ha det samme. Hadde iallfall ikke droppet å sjekke det. Men hva du enn gjør så IKKE start glutenfri diett for å sjekke, sjekk med blodprøve.
LivetErEnLek Skrevet 9. januar 2010 #8 Skrevet 9. januar 2010 Frøkna mi er også sånn, utrolig slitsomt. Forskjellen er at hun ikke går opp i vekt, heller ned og er nå under 8 kg (15 mnd). De har testet for allergier og cøliaki, men alle tester er fine. I slutten av mnd skal hun inn for ph-måling i forhold til reflux og røntgen og ultralyd av spiserør i forhold til spiserørsbrokk. Har gått til homeopat/fotsoneterapi siden hun var nyfødt og er i peioder bedre. Hun har også astma og kaster ekstra mye opp når hun er tett i pusten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå