* * felicia** Skrevet 9. januar 2010 #1 Skrevet 9. januar 2010 Hvilke av disse navnene liker dere og hvorfor. Hvilke liker dere ikke og hvorfor. Gi meg så dine 3 fineste guttenavn. Vi sliter litt og babyen kommer om noen uker... Isac / Isak Lucas / Lukas Jacob /Jakob Levi Liam Magnus
Fjelljenten Skrevet 9. januar 2010 #2 Skrevet 9. januar 2010 Tror vi har ganske ulik smak, så jeg vet ikke hvor mye jeg kan hjelpe. Jeg liker Magnus fordi det er et gammelt og fint norsk (norrønt) navn. Levi og Liam blir for unorske, og Isak og Lukas er altfor vanlig (type Lukas nr. 1,2,3,4 og 5 i klassen). De fineste navnene jeg vet er: Ulvar Are Johannes Olaves Niklas Viljar Vegard
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #3 Skrevet 9. januar 2010 Så flotte navn du har funnet. Likte jo alle jeg:) Men må si at Magnus bare lyste mot meg. I disse tider hvor alle navn skal være så utrolig spesielle med en engelsk vri- blir Magnus så godt og norsk. Ser for meg en traus kar som er god med mammaen sin. De andre navnene du har er finest om på engelsk - ikke engelsk/norsk.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #5 Skrevet 9. januar 2010 Jeg ville hentet inspirasjon fra endra steder enn topp 10 - listen over mest brukte guttenavn 2009. Når det er sagt liker jeg Magnus best, og Lukas/Lucas minst. Litt fantasi må det vel gå an å ha? Hver gang jeg treffer en av disse små Lukasene, så tenker jeg at foreldrene må være svært karakterløse og "følge med på moten" - mennesker. Kjedelig.
prebs Skrevet 9. januar 2010 #6 Skrevet 9. januar 2010 Jeg liker veldig godt både Magnus og Jacob/Jakob. Mine tre favoritter er nok nå: Sigurd Jacob/Jakob (!) Håkon
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #7 Skrevet 9. januar 2010 Jeg likte best de tre første navnene, men som noen andre sier her så har de blitt veldig populære. Benjamin er mitt favorittnavn, ingen navn slår det :-)
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #8 Skrevet 9. januar 2010 Liker godt Isak, men det har blitt så innmari populært. Jeg synes Magnus er et utrolig flott navn så det ville jeg ha valgt selv. (Samboeren min har en sønn som heter Håkon fra før, så jeg synes ikke vi kunne kalle vår sønn Magnus da han kom)
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #9 Skrevet 9. januar 2010 Kieran! min favoritt!! ( uttales kiiran for de som skulle lure...)
juni2010mamma Skrevet 9. januar 2010 #10 Skrevet 9. januar 2010 Helt klart Lukas, men vil også slenge på Mathias som jeg syns er kjempe fint:)
* * felicia** Skrevet 10. januar 2010 Forfatter #12 Skrevet 10. januar 2010 Takk for svar. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke går etter motenavn og vi ser etter det vi liker - ikke hva andre liker. Men Levi kan jo ikke sies å være et motenavn da, men det er pappa'n sitt forslag - og det navnet føles ikke helt rett for meg. Takk for forslag til de som kom med det. Tar gjerne imot flere forslag. Takk, takk.
* * felicia** Skrevet 10. januar 2010 Forfatter #13 Skrevet 10. januar 2010 Ps vi har tenkt litt på Niklas også.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #14 Skrevet 10. januar 2010 jeg likte Magnus best av de du har. Selv har jeg en sønn som heter Eirik og synes jo det navnet er kjempefint. Liker også Iver og Simon
* * felicia** Skrevet 10. januar 2010 Forfatter #15 Skrevet 10. januar 2010 Takk for forslag. Fine navn du kommer med, men ikke helt blink for oss av forskjellige grunner, men tusen takk likevel.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #16 Skrevet 10. januar 2010 Magnus, hvis jeg måtte velge. Hvorfor velger alle jødiske navn på barna siden om dagen? Helt forferdelig... ikke at det er jødiske, men den trenden med bibelske navn. Alle heter jo det samme. Uansett, lykke til med navnevalget:o) Her kommer det forslag som Iver, Sigurd, Erling, Eirik, Gustav, Tomas og August. Ikke akkurat navn som du vil velge tipper jeg, hehe.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #17 Skrevet 10. januar 2010 Isak er litt for bibelsk for min smak, litt samme kategori som Moses og Abraham. Lukas er en av evangelistene, og et navn med svake tradisjoner i Norge. Litt for svensk. Akkurat nå er det litt for poppis. Liker det bare rett og slett ikke. Liker Jakob sånn greit nok, men igjen bibelsk navn, klinger ikkke engang særlig bra, og er veldig gammel mann. Levi er et mye brukt jødisk navn. Ingen forhold til det, fremmed. Liam, er et englesk "Council estate" navn, litt belasta, i alle fall ikke særlig skikkelig navn. Men navnet skjemmer ingen? Så var det Magnus, jeg liker Magnus, men hadde nok ikke valgt det siden et av barna i kronprinsfamilien heter det. En svært rar sammensetning av navn. Men jeg liker Magnus. Liker egentlig Liam også, men ville ikke ha gitt barna mine et såpass belasta navn.
* * felicia** Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #18 Skrevet 11. januar 2010 Vel, vi er litt rare og dessuten har jeg og mannen min veldig forskjellig smak når det gjelder navn - så derfor mye forskjellig ja. Mannen min er ikke så begeistret for jødiske eller kristne navn han heller, men visste ikke at Levi er jødisk. Takk for forslag til dere som kom med det, hederlige forslag alle sammen - men ingen som slo meg at det må vi ha. For de som gidder, kom gjerne med flere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå