Clemencia Skrevet 9. januar 2010 #1 Skrevet 9. januar 2010 Har en altfor lav BMI, så trenger å gå opp noen kg. Egentlig så har jeg veldig dårlig matlyst, så jeg lurer på om noen har noen gode tips for hvordan jeg skal gaine på en sunnest mulig måte? Er ikke interessert i å spise store mengder burgere osv Tar med glede imot råd! :-) Takk på forhånd.
tre@sko�fikk jente 1 dag over� Skrevet 9. januar 2010 #2 Skrevet 9. januar 2010 Nutrilett barer? Hvis du spiser dem i tillegg til vanlige måltider? Er jo vitaminer og sånn i dem så man blir ikke 'burger feit' liksom
Vimsetrollet Skrevet 9. januar 2010 #3 Skrevet 9. januar 2010 Smør og majones på brødskiva. Seterrømme i stedet for lettrømme. Ekstra saus på maten osv...
Clemencia Skrevet 9. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 9. januar 2010 Takk for svar hittil! :-) Har prøvd med næringsdrikk, men det er nok ikke alle som smaker like godt.. Får prøve meg frem med både barer og drikk. Noen som vet hvilke som er gode? Problemet er vel strengt tatt at jeg ikke er særlig glad i verken majones, rømme eller feite sauser! Heh.. :-)
NormaJean Skrevet 9. januar 2010 #5 Skrevet 9. januar 2010 sjokolade???? ;p av næringsdrikker som ikke er så ille (har jeg blitt fortalt av pasienter) er merket addera. kommer i veldig mange forskjellige smaker http://www.matvareguiden.no/matvare5962.asp Kanskje du kan få dem på resept av fastlegen din? så slipper du å måtte ha så mye utgifter....
Fifrildi Skrevet 9. januar 2010 #6 Skrevet 9. januar 2010 Nøtter! De er kalorrike, inneholder sunt fett og er bra for deg på alle mulige måter.
Clemencia Skrevet 9. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 9. januar 2010 Jeg har smakt appelsin, og den var ikke god! Takk! Er det noen kritierier som må oppfylles for at jeg skal få resept på det av legen? Jeg aner virkelig lite om sånt.. har ikke tenkt over det :-)
W29 Skrevet 9. januar 2010 #8 Skrevet 9. januar 2010 smothies og milkshake, + nøtter og masse proteiner, da går du opp på en sunn måte, bortsett fra med milkshaken kanskje..
Endelig 4 i familien :=) Skrevet 10. januar 2010 #9 Skrevet 10. januar 2010 Ha på smør på brødskiva, spis litt ekstra selv om at du er mett...! Spis rett før du legger deg... Søk opp en slanketråd, og gjør det stikk motsatte av hva de anbefaler der?!
NormaJean Skrevet 10. januar 2010 #10 Skrevet 10. januar 2010 uhm, husker ikke helt hva som er kritere for å få det på resept, men sterkt undervektige personer får det, folk med kreft og andre sykdommer som går utover ernæringen.... Adderra har jo kommet med mange flere smaker i det siste, feks rabarbara.... Kanskje du kan kjøpe en av hver og ha en liten smaksaften;)? Tips for at det skal gå lettere ned er å ha MASSE isbiter oppi, går det lettere ned da;)
Clemencia Skrevet 10. januar 2010 Forfatter #11 Skrevet 10. januar 2010 Jeg sjekket opp lovverket, og jeg tror ikke jeg kommer innenfor de rammene. Men det er jo mulig å sjekke. Har en BMI på litt over 17, noe den egentlig har vært over mange år. Så om jeg er sterkt undervektig vet jeg ikke da.. Under 18,5 som er undervektig? Kroppen min trives iallefall ikke nå, og jeg har problemer med å legge på meg og få matlyst. Tror jeg skal prøve meg litt på Addera sine, og spise mye egg, ha olje/smør i maten og alltid ha med meg snacks som nøtter/banan ol. Må vel kutte ut så mye kaffi også.. Er ikke direkte feitende det Takk for råd, og jeg tar gjerne imot flere! Blir litt lite kreativ med maten når man ikke har så lyst på.. så det hadde vært fint om noen kan komme med litt idéer :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå