Gå til innhold

stort symfysemål

Anbefalte innlegg

Skrevet

var til JM nå når jeg var 13 uker på vei... å da målte hun symfysen.. låg en del over på den ruta på helsekortet... hun sa det kunne jevne seg ut...

men med sønnen min var det også en del over i uke 13, og han var over 4.5 kg da han ble født...

noen som faktisk har opplevd at det jevner seg?? kvir meg for å få et stort barn igjen...

men det skal sies at legen bomma en mnd med terminen med sønnen min, men nå er jeg sikker på termin, for jeg vet når jeg hadde mensen sist! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt store symfysemål hele veien.. Har ligget litt over det grønne feltet.. Men nå når jeg var på kontroll sist var jeg plutselig på gjennomsnittet, den røde streken i det grønne feltet. Så her har det gjevnet seg ut :) Men jeg har mye fostervann og en baby som er litt over gjennomsnittet, er i uke 34 nå.

Skrevet

Har ligget på streken, litt over de siste ukene med begge mine barn. Men kun litt. Nr. 1 veide 3790 gram og er født 21 dager før termin. Nr. 2 ble gødt 17 dager før termin og veide 4450 gram. Skulle tro barnet lå langt over, men det gjorde henne ikke. Hadde vist masse forstervann også. Jordmor bemerket dette. Vet ikke hvor mye en kan stole på disse målene. Jeg skal ihverfall på vekstkontroll ca. 1 mnd før fødsel denne gangen. Har hørt at en ikke kan stole så mye på det heller, men hva kan en gjøre da?

Håper heller ikke på en gigant baby. Går jeg til termin vil nok babyen ligge på ca. 5 1/2 - 6 kg.

Lykke til.

Skrevet

Her ligger symfysemål over den grønnestereken også... Sist gang var den på normalstereken, fødte 20 dager før termin og gutten veide 3500.

Håper ikke jeg får en stor baby denne gangen siden jeg er veldig redd for å revne.

Skrevet

Det var jeg å med nr. 2, men trengte kun et par pyntesting som jordmor kalte det, selv om babyen veide 4450 gram. Født mens jeg lå på rygg og tenkte jeg skulle gjøre det denne gangen også.

Skrevet

Revne ingenting med første og håper ikke jeg revner denne gangen. Vet ikke om det er så veldig ille som de sier, får jo ikke vite det før jeg har prøvd det selv.

Alle sier jo at fødselen er vondt og at man dør nesten, men synes ikke at den var slik som de fortalte da.

Skrevet

Når jeg var 15 uker på vei lå jeg øverst på det grønne feltet, helt på skillet. Når jeg ble målt i igjen, 24 uker på vei, hadde det jevnet seg ut og jeg lå akkurat på streken :) Jordmor fortalte at symfysemålet i begynnelsen kunne variere litt pga at det var i denne tiden produksjonen av fostervann for alvor startet.

Skrevet

Hei,

Jeg er i uke 24 og har SF-mål laangt over streken.. Det er på 26 cm og gj.snittet er 22 cm..hjeeelp..

Fødte ei jente 4 dager over termin sist, hun var 3430 gram, så hun var jo helt gj.snittlig, men jeg er litt bekymret nå.. :-/

Skrevet

Spurte på sykehuset sist om baby nr. 2 kom til å bli større en nr. 1. Da svarte de at det er normalt at babyen er litt større med nr. 2, men ikke mye. Det gjalt om det er samme far til babyene. Tror ikke babyen din kommer til å bli så mye større en nr. 1 og jenta de var jo som du sier gj. snittlig.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...