*Pæreis* Skrevet 9. januar 2010 #1 Skrevet 9. januar 2010 Veit ikke hva det heter når menn kapper strengen.. Men hos katter heter det kastrering, så da ble det ordet valgt i denne sammenheng også.. hehe Ser flere nevner at deres mann står i kø for å "kappe strengen".. Hva er det som gjør at dere velger at mannen skal kappe?? * Pga prisen? Før kunne man høre at menn ikke ville la seg steriliseres, for de følte de ble fratatt manndommen sin. Er det slutt på de frasene?? Er folk mer opplyste i dag om den saken, eller?? Selv har jeg sterilisert meg. Men det har aldri vært noen diskusjon hos oss, jeg bare bestemte meg for at jeg ville sterilisere meg, og min mann har aldri kommentert det, kun støttet mitt valg.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 9. januar 2010 #2 Skrevet 9. januar 2010 Mannen skal klippe han også, men ikke fått rota seg til å stille seg i kø enda. Hos oss er valget tatt fordi det er enklere for ham å gjøre det enn for meg, samtidig som at jeg reagerer dårlig på hormonprevensjon og ingen av oss syns kondom er så artig. Syns også han (som er den som er ivrigst på at vi er ferdig med ungeproduksjon) kan ta sin del av kaka nå etter at jeg har sørget for denslags i 10 år til nå.
3småtroll♥ Skrevet 9. januar 2010 #3 Skrevet 9. januar 2010 Her har vi også blitt enige om at mannen skal gjøre det. Grunnen til det er at for mennene er det kun et mindre inngrep, mens for oss er det da faktisk snakk om en operasjon. Greit hvis jeg kunne tatt det i forbindelse med keisersnitt feks, men alle tre her er født "normalt" så da kom det aldri opp:)
Sånn kan det gå Skrevet 9. januar 2010 #4 Skrevet 9. januar 2010 Kastrering og sterilisering her to helt ulike ting da. Sterilisering påvirker jo ikke manndom eller annet mer enn et sår i fingeren gjør, så de menn som føler det som noen slags "trusel" kan ikke være særlig opplyste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå