Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #1 Skrevet 9. januar 2010 har ei lita her på litt over ei uke,som fikk øyebetennelse for noen dager siden. har vært på sykehuset og fikk en salve, men ser ikke ut til å virke.er kun det ene øyet, det verker hele tiden, og hun vil ikke åpne det. hvor lenge bør jeg vente før jeg kontakter lege igjen? og er det noen kjerringråd om hvordan en kan få det vekk? ser ikke bra ut, og øyet er nesten sammeklistret og litt hovent..
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #2 Skrevet 9. januar 2010 Tørk med en bomuldsdott med lunket vann på.Vær nøye på å holde det rent, for det er smittsomt. Jeg har hørt at dette er like bra behandling som legemidlene.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #4 Skrevet 9. januar 2010 Hvis det er rødt og hovent og salven ikke virker, så bør du ta kontakt med lege for å prøve et annet merke. Har du Fucithalmic nå? Finnes noen dråper som heter Kloramfenikol. Ellers bør du vaske bort pusset med sterilt saltvann, bruk gjerne en kompress. Ikke vask begge øynene med samme kompress/klut. Noen anbefaler å dryppe morsmelk i øyet, men det pleier ikke å funke mye bedre enn saltvannet.
Gjest Rispondi Skrevet 9. januar 2010 #5 Skrevet 9. januar 2010 Hvis øyet er helt gjenklistret, rødt og hovent må du kontakte lege. Øyebetennelse er veldig smittsomt, husk god håndhygiene.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #6 Skrevet 9. januar 2010 Morsmelk, som noen sier lengre oppe. Morsmelk inneholder naturlige antibiotikamidler, og kan også brukes på voksne som har øyebetennelse. Billig og bra Morsmelk kan brukes til mye rart innen sykdommer. Har du såre brystvorter skal du bare smøre med masse morsmelk og la dette tørke. Det hjelper enormt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå