Gå til innhold

noen tips mor kvalme,som FUNKER???

Anbefalte innlegg

Skrevet

blir sprø av å være kvalm å trett....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Postafen. Gjør ingenting mot trøtthet, men hjelper mot kvalme. Fås på apotek, også kalt reisesyketabletter.

Skrevet

Hvis du er gravid, og det er derfor du er kvalm, så kan jeg anbefale ritz-kjeks. Funka for meg.

Skrevet

d funker å er ikke farlig?? liker ikke å ta tabletter når jeg går gravid,men er så stress å være kvalm hele tiden også,trøttheten kan jeg leve med :)

Skrevet

De fungerer. Jeg fikk tipset av fastlegen etter å ha spydd så mange dager i strekk at jeg var sår i halsen:), så tviler på at det er ferdig.

Skrevet

FARLIG, Jeg tviler på at det er farlig, ikke på at det er ferdig...

Skrevet

Ingenting funket for meg da jeg hadde hypermesis. Men O'boy var det jeg holdte nede!

Skrevet

hvor mange uker er du på vei?

Etter å ha spydd meg tom i flere dager ringte jeg legekontoret, og det var ikke noe annet jeg kunne ta (hadde fått afipran).

MEN!!!!

Ha noe i munn hele tiden! Tyggis, kjærlighet, lovehearts.

Så lenge jeg har noe i munn kjenner jeg ikke kvalmen. Hvis det går mer enn 20 min uten at jeg har hatt noe i munn blir jeg kvalm.....

Skrevet

jeg er i uke 10... merker også d hjelper å spise noe,men blir kvalm å mett å hele tiden spise også.. hva er afrpran??

HI

Skrevet

du finner fort ut hva du kan spise for å holde kvalmen nede. bare prøv deg frem! for min del var det lakris og epler.

Skrevet

jeg har prøvd alt mulig..hver gang jeg tror jeg har funnet noe som funker,så blir jeg kvalm eller spyr rett etterpå :(

Skrevet

sånn var det på meg og- men i uke 11-12 kunne jeg spise eller ha noe i munn hele tiden og det funker. Er 12 uker nå, og fremdeles kvalm.

Tørre knekkebrød kan kanskje hjelpe?

Huff vet åssen du har det. Når jeg var på mitt verste tenkte jeg ikke over at jeg var gravid, jeg var bare så innmari dårlig.... Noe bedre i dag, eller? er jeg det, jeg takler kvalmen bedre nå i uke 12 enn jeg gjorde i uke 10. Uke 10 var den uka jeg spøy mest. Spydde her om dagen så tror ikke jeg er helt ferdig ennå.Jeg måtte flytte fra der jeg bodde pga hjemmelukta der jeg bodde. Bor hos foreldrene mine nå..

Men du finner rutiner

Skrevet

off hørtes fælt ut,jeg håper det snart gir seg for deg!! i mitt forrige sv.skap ga d seg i uke 12,så jeg krysser fingrene for at jeg skal bli kvitt kvalmen rundt samme tid denne gang-er jo hvertfall lovt å håpe ;o)

får bare prøve videre å finne ting som kan funke:)

Skrevet

Jeg spydde 24 timer i døgnet i nesten hele 4 månder, jeg var så utsliten at det var mer enn godt var. Jeg fikk til slutt prostafen, ja det er det eneste som hjelper. Det blir faktisk anbefalt rundt omkring sykehusene.LØP OG KJØP, det har lite med bivirkninger, du blir litt trøtt kanskje men det er også det hele. Det å spise forskjellige mat, fungerer slett ikke for alle, men prostafen kan du trygt og sikkert bruke. Jeg ble anbefalt å ta en om dagen og en om kvelden over en tid. prøv forsiktig å trappe ned etterhvert, til slutt skal du kunne slutte helt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...