Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #1 Skrevet 9. januar 2010 Hvor får man kjøpt det, og hva koster det ca ? Er det forresten nødvendig ? Bør man i såfall ha et i sengen og et i vogna ? Ja, jeg er førstegangsmamma som dere sikkert skjønner.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #2 Skrevet 9. januar 2010 Jeg har forreste 2 lammeskinn fra IKEA fra før, kan jeg bruke disse ? HI
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #3 Skrevet 9. januar 2010 *Beklager, skrev feil. Har 2 SAUESKINN fra IKEA...kan jeg bruke de?* HI
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #4 Skrevet 9. januar 2010 Lammeskinn er en av de beste "investeringene" jeg har gjort til barnet mitt (2 år). Trodde egentlig ikke hun hadde bruk for det.. Hun bruker det i senga si hver natt, og brukte det i vogna da hun var baby.. Vi har det også med på reiser o.l. Hun føler seg hjemme i en hver seng, bare hun har med seg skinnet sitt. (Har vel vært litt vel avhengig til tider) Jenta mi elsker å være i senga si, og sover gjerne fra 19-9 neste morgen :-) Senga blir et hyggeligere sted å være med skinn og bamser. "Dingsen" jeg har brukt minst, var sånn en telt soveseng fra Nomad.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #5 Skrevet 9. januar 2010 Koster ca fra 250-400 kr. Har kjøpt ett på Barnas Hus og 1 på IKEA. Har vasket de i vaskemaskinen mange ganger, med spesial shampoo . Vask de du har fra IKEA og se om barnet liker der. De er litt vel store til å ha i vognen kanskje. Det fra Barnas Hus var noe mindre. Hilsen meg ovenfor :-)
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #6 Skrevet 9. januar 2010 Kjøpte et nylig på Barnas hus for 299 kr., det er kvadratisk og med korte hår. Er selv førstegangsfødende, så vet ikke mer. Men har inntrykk av at ett lammeskinn er nok, og at det skal være i sengen? Så må man vel ha tisselaken oppå slik at det ikke blir så mye søl på lammeskinnet?? Men hva er da vitsen med lammeskinnet... Nei, det er mye vi har å lære :-)
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #7 Skrevet 9. januar 2010 Takk for svar dere. Ja vi har mye å lære, hehe- det er vel bare å prøve seg frem. Lammeskinnet varmer vel forhåpentligvis gjennom tisselaknet. Da blir det nok invistert i lammeskinn til februar babyen vår..! HI
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #8 Skrevet 9. januar 2010 Jeg ville styrt unna skinnene fra Ikea, fordi de røyter. Invester i et skikkelig skinn, ikke det billigste du finner fordi de er behandlet. Pris og kvalitet henger ofte sammen. Nøstebarn har flotte skinn, og du kan velge størrelse. Et godt tips er at mor sover på skinnet noen uker før fødsel. Da lukter skinnet trygt av mor når babyen skal sove på det. Og nei, du skal IKKE bruke tisselaken oppå skinnet. Med et ordentlig skinn gjør det ikke noe om barnet tisser på det, for det er "selvrensende". Dersom barnet tisser mye på det, kan du tørke over med klut, evt. vaske det med spesialvaskemiddel.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #9 Skrevet 9. januar 2010 takk for oppklaringen 15:55 :-) Vi skal kjøpe et 'skikkelig' lammeskinn, ja. Og takk for gode tips! HI
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #10 Skrevet 9. januar 2010 Det skal være korthåret lammeskinn. Vi har to stk ett i sengen og ett i vognen. Det vi har i vognen har jeg skjært 5 hull i med en skarp tapetkniv for å få selene gjennom. Dere skal ikke ha tisselaken over. De ferreste unger tisser gjennom om dere har festet bleien rett. Legg bare en flanellsklut under hodet i tilfelle gulp. Har du lang nok klut kan du dytte den under madrassen på hver side så den sitter fast.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå