Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #1 Skrevet 9. januar 2010 jeg var sikker på at jeg kjente noe i magen stad. er litt over 12 uker på vei :-) :-)
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #2 Skrevet 9. januar 2010 ja, d kan du faktisk, selv om d er uvanlig. vanligvis kjenner man liv rundt uke 17. men jeg kjente liv i mitt 2. svangerskap i uke 12, og jeg vet jo hva jeg skal kjenne etter, og jeg vet helt 100% at d var bebisen! føler bare noe lite glir inni der. Må legge til at jeg har svært sensitiv livmor og da altså - det sa jm til meg pga noe med riene under fødselen.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #3 Skrevet 9. januar 2010 det er 2 gang jeg er gravid, men mistet første gang da .. Men det var liksom noe jeg ikke har kjent før, litt vanskelig å forklare, det var liksom to ganger rett etterhverandre (når jeg skriver det nå tenker jeg på salto?) også kjente jeg det samme senere.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #4 Skrevet 9. januar 2010 jeg er førstegangs gravid, merket første tegn på liv i uke 9.. det kunne gå flere dager mellom bevegelser jeg merket... men rundt uke 14 ble det daglig bevegelse :-)
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #5 Skrevet 9. januar 2010 Hehehe, merket liv i uke 9??? Er du vittig? Du kan ikke kjenne bevegelser fra noe som er så lite. Hvis du har kjent noe, er det tarmbevegelser du har kjent. http://www.lommelegen.no/321891/svangerskapets-9-uke
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #6 Skrevet 9. januar 2010 Når man er i uke 9 kjenner man ikke babyen som tar salto i magen. Barnet er 18mm og veier 9g, og er totalt ute av stand til å gjøre bevegelser som kjennes av mor. Barnet ligger fortsatt godt gjemt nede i bekkenet og livmoren har ennå ikke kommet over symfysen. Så det ernok bare luft du har kjent.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #7 Skrevet 9. januar 2010 jeg glemte å skrive at jeg er 12 uker på vei 15:07 : )
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #8 Skrevet 9. januar 2010 Fosteret veier bare 14 gram og er ca 5 cm langt, så hvis du kjenner at h*n tar salto inne der, så tar du nok feil...
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #9 Skrevet 9. januar 2010 Jeg sa til min jm at jeg var helt sikker på at jeg kjente liv i uke 12. jeg visste jo selv at det hørtes vanvittig ut, MEN hun sa "ååå? det var tidlig!" . Hun sa ikke at det ikke var mulig! Jeg var på ul i uke 13, og da så hun kjønnet, så de er ikke såååååå små! Men det er uvanlig ja.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #10 Skrevet 9. januar 2010 Det går ikke an. Er det så vanskelig å forstå? De er små selv om man kan se kjønnet, fordi disse er dannet allerede i uke 12. Har du tenkt på at UL-bilder ikke viser fosterets reellestørrelse på skjermen, men kan forstørre bildene? Tenk på effekten av et mikroskop, der kan man se alt veldig tydelig selv om det er bittelite. Det betyr ikke at man kan kjenne bevegelse av en bakterie i hånden selv om man ser den tydelig i mikroskopet.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #11 Skrevet 9. januar 2010 hehe, ja jeg trodde ikke at fosteret var èn meter lang slik som ul ble vist på den svære tv'en.. JM sa ingenting om at dette var umulig. Mulig at det jeg har kjent er at livmoren strekker på seg eller noe sånt. Svangerskapsrelatert er det nå hvertfall, for det er en unik følelse jeg kun har hatt i begynnelsen før jeg har kjent ordentlige spark i mine to svangerskap. ikke noe luft i magen eller såntnoe. Føles mer ut som en liten gullfisk som glir sakte forbi langs innsia av livmora.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #12 Skrevet 9. januar 2010 De aller fleste jordmødre har hatt nok erfaring med hormonelle gravide at de ikke gidder å fortelle dere at dere tar feil i noe så ubetydelig som det å kjenne liv så tidlig ikke går an. Hvordan hadde du følt deg dersom hun sa at du tok feil fordi det er umulig? Hun jattet nok med deg for å unngå nærvøst gravid sammenbrudd;-)
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #13 Skrevet 9. januar 2010 13+4 dager var jeg når jeg kjente liv første gangen. Så kjente jeg ikke noe før 16+6 og etter det kjente jeg liv hver dag. Jeg tror ikke man kan kjenne et forster allerede i uke 9. Man kan faktisk ha mark i kroppen som er like stort (1-2 cm), men man kjenner da ikke disse for det. Jeg tror heller at mange (særlig førstegangsfødene) kan ønske å kjenne noe, så da blir all tarmaktivitet og luft automastisk forsterets bevegelser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå