midgard Skrevet 9. januar 2010 #1 Skrevet 9. januar 2010 Hei Jeg lurer litt, jeg ammer men må gi noe tillegg og nå får hun også litt maisgrøt. Hun får kun pupp om natten (det virker som det er da produksjonen min er på topp...) men utpå dagen får hun mme. Hun blir 5 mnd til mandag. Nå har jeg prøvd: NAN: syntes hun gulper mye av den... Småfolk: fremdeles en del gulp, og så syntes jeg den lukter litt mer enn NAN Hipp (??): er grei nok, men det blir klumper - som setter seg fast i tuten av flaska (så nå siler jeg den for at flaska ikke skal bli tett - hun blir veeeeldig frustrert av dette - mamma er ikke kjapp nok... he he he...) Hvilke erfaringer har dere??? Og en ting til: etter at jeg startet forsiktig med grøt, så syntes jeg hun strever litt med å bæsje - er det normalt?? Ser at hun trykker, blir helt rød i ansiktet og da har jeg "hjulpet" henne med litt massasje (gikk to dager før hun bæsjet her om dagen).
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 9. januar 2010 #2 Skrevet 9. januar 2010 Har kun prövd NAN jeg da. Har funket fint, forutenom at sönnen min ble veldig hardi magen. Men det ordnet vi med aa ha i litt malt hver gang han faar melk. Har hört at det kan vaere vanlig aa bli hard i magen av gröten, saa du kan ha i litt sviskekompott i eller maltekstrakt. Har ikke prövd dette enda da Ilyas bare er 2,5 mnd, men er jo verdt en forsök
Ugl@ Skrevet 9. januar 2010 #3 Skrevet 9. januar 2010 Hipp, men man må riste den skikkelig, aldri opplevd klumper vi.
blå+? Skrevet 9. januar 2010 #4 Skrevet 9. januar 2010 her er det hipp som har blitt brukt i 11 mnd. Ingen klumper i Hipp eco 1 ihvertfall, men i Hipp 2 derimot.. den bare slutta vi med. Mer stivelse i den, og vanskligere å riste ut.
Gjest Skrevet 9. januar 2010 #5 Skrevet 9. januar 2010 Selv bruker vi Nan her, men brukte Hipp før. Sluttet med det siden det var så vanskelig (!) å få tak i på butikkene i nærområdet her, hehe.. Men, bruk Hipp 1, den skal ikke være så klumpete. Er ny oppskrift i Hipp2 med mye stivelse, og er derfor det kommer klumper i. Om hun er hard i magen, anbefaler jeg å ta en liten teskje med maltekstrakt i melka, det skal hjelpe:)
PAVEEL Skrevet 9. januar 2010 #6 Skrevet 9. januar 2010 Hipp! Snuppa her er kun oppfostret på flaske. Prøvde NAN først, men gulpet så inni granskauen! Ble bedre med HIPP. Gulpet fremdeles mye så kjøpt Nutramigen å ha i.
midgard Skrevet 9. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 9. januar 2010 Malt og svisker for magen - notert (brukte malt tidligere så det har jeg..) og det var godt å høre at det er fler enn meg som får klumper i hipp (trodde jeg gjorde noe galt,men sile går greit da...).Nutramigen, hva er det??? hjelper det mot gulp.. hvor får man tak i det???
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 9. januar 2010 #8 Skrevet 9. januar 2010 Med førstemann brukte vi NAN og det var fint for ham. Noe gulp, men ikke altfor mye. Malt var et must... Minsten nå begynte med NAN, men var veldig urolig og slet med luftsmerter (tror vi iallfall...). Byttet til Småfolk, men nå syns jeg han gulper mer og i går må han ha hatt fryktelig mageknip for da var det masse hyling her... Nå skal vi prøve Collet som mange anbefaler, så får vi se hvordan det går... Har troa på den;) Med grøt blir det fort veldig hard mage, ja.. Og som nevnt, malt og svisker hjelper til å løse det:)
Mamma'n til Emilie <3 Skrevet 9. januar 2010 #9 Skrevet 9. januar 2010 Lille snuppa mi har hele tiden brukt Collett... Hun er veldig gulpeunge, å gulper enda litt, men da vi brukte NAN var det helt utrolig.. Her i byen får vi kun kjøpt Collett på Rema1000 og Rimi. Lykke til!
chill+enda en til Skrevet 9. januar 2010 #10 Skrevet 9. januar 2010 Vi har kun brukt Hipp til begge, og har vært veldig fornøyde med dét. Men, blander du Hipp'en riktig da? Ha pulveret i flaska før du tar i vannet, da vil det ikke klumpe seg når du har ristet godt. Pulver i etter vannet = masse klumper (iallefall her hos oss).
bondeknøl Skrevet 9. januar 2010 #11 Skrevet 9. januar 2010 Jeg har prøvd alle tror jeg! Min mening er at NAN er best. men jeg har ingen gulpeunge da! NAN: Lett å blande, smaker best syns jeg Småfolk eller hipp: klumper seg veldig, ga opp og kasta pakka.. mener den med lang blå skje. Collett: Grei nok den altså, men skummer MASSE, og ikke så god på smak som NAN Dette var min mening
PAVEEL Skrevet 9. januar 2010 #12 Skrevet 9. januar 2010 Får tak i det på apoteket. Reseptfritt. Gjør melka litt tykkere altså så "sitter" den bedre i magen. Men kan være at du må ha større hull på smokken da. Jeg brukte Avent flasker og brukte smokk nr 3 og 4 når hun fikk Nutramigen.
AussieAnette Skrevet 9. januar 2010 #13 Skrevet 9. januar 2010 Vi bruker hipp og har aldri opplevd klumper. Vi bruker eco 1. Man trenger ikke gå over til eco 2, da den klumper litt. Nan: Gulp, hard i magen, luft i magen, sopp på tunga. Collett: Ikke mett Hipp: Alt er supert
midgard Skrevet 9. januar 2010 Forfatter #14 Skrevet 9. januar 2010 Skjønner at de fleste har ulike erfraringer, og det er jo ikke så rart - for ingen er like... men nå har jeg landet på å gå tilbake til NAN igjen (jeg var minst fornøyd med hipp, men jeg beukte hipp 2 da...). Skulle gjerne brukt morsmelken min - men jeg har ikke nok, og det jeg har suger hun bokstavlig talt ut... he he he... Er det fler enn meg som blir trøtt og tørst av å amme??? Føles som hun suger energien ut av meg... he he he... Takk for gode innspill:)))
cec26 Skrevet 9. januar 2010 #15 Skrevet 9. januar 2010 Jeg ammer, men bruker Holle hver kveld og i grøten hans, du kjøper det på helsekosten eller ultra. Økologisk melk, og berdre for magen... jeg har barn som reagerer en del på melkeprodukter... men med Holle så går det greit...også bruker jeg en dæsj" med malt oppi...
Lea Laus Skrevet 9. januar 2010 #16 Skrevet 9. januar 2010 Hipp går best her i huset. Inne på flaskemelk virker det også som Hipp er den flest blir fornøyde med. Malt er ikke bra å bruke for mye av, er veldig mye sukker i den. Bytt heller merke enn å bruke malt hver gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå