Gå til innhold

Tidsklemma har tatt meg:( Noen tips til hvordan unslippe??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en mann som jobber offshore, og ei på ett og et halvt og en på tre mnd... Og nå rekker jeg ingenting annet enn å være mor, amme, lage mat og å rydde... Vil gjerne ha tid til andre ting og!!

Jenta er i barnehagen på dagtid, så jeg burde vel rukket noe, men den ammingen tar sin tid, og jeg henger alltid etter med noe rydding og vasking....

Noen som har noen lure rutiner å dele med meg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det aller første du skal gjøre når minsta sover er å slappe av/sove selv.

Har du en bæresele/sjal bruker du den når du støvsuger.

Ta med minsta på badet når du setter på vask/bretter tøy. Brette tøy kan du også gjøre hvis du ser på tv med vesla ved siden av deg i sofa'n.

Middag kan forberedes kvelden før, hvis det lar seg gjøre mtp maten.

Skrevet

ikke stress med husarbeid.. rutinene faller paa plass naar dere ikke ammer saa hyppig lenger..

nyt babytida istede, den gaar altfor fort..

Skrevet

Syns ikke du skal stresse med alt du skulle ha gjort, alt til sin tid sier nå jeg. Kos deg når du kan, husarbeidet går jo ingen steder. ;o)

Skrevet

Hehe, nei, men jeg stresser egentlig ikke så veldig med husarbeid da... Men man må jo rydde opp etter hvert måltid, tilberede hvert måltid, og sist men ikke minst spise hvert måltid. Dette tar i grunnen det meste av tiden! Også er det jo litt greit at det går an å gå på gulvet for leker, og at man ikke sitter fast i kjøkkengulvet pga matkliss... :P

Jeg prøvde nå nettopp å bade begge ungene på en gang, for å se om det var lurt....

Først jenta på ett og et halvt i badekaret, så minstegutten på stellebordet, og vann i badebaljen, så vaske hår kropp og skylle av storesøster og ta henne ut. Hun vil gjerne være med å bade lillebror, og det er jo kjekt. Så lillebror opp av baljen og tørkes og ny bleie og klær. Og på den tiden rakk storesøster å dra ut halve dorullen og plukke ut alle bind og truseinnlegg i skapet.... Så sette jeg lillebror i vippestolen på stua, og får på storesøster klær og rydder opp etter henne.. Alt i alt sparte jeg sikkert litt tid. Men guri det er litt stress også!

Det med å lage mat dagen før, evt lage opp mye mat som kan fryses ned posjonsvis har jeg planer om å få til, noen som har oppskrifter??

Skrevet

Dytter litt i håp om at noen har noen gode tips!:)

Skrevet

Bæreredskap til minste så den kan være med på dagtid mens du gjør husarbeid? :o)

Og en liten porsjon tålmodighet, for det er ikke så veldig mange månedene til det blir litt bedre... ;o)

Skrevet

husk 3 ting:

1 du har en på 3 måneder

2 ting skal være kaos.

3 det går over

Skrevet

Ok, jeg tar hintet, rotet skal få ligge i kveld, jeg går heller å legger meg:)

Skrevet

Du har baby, du kan ikke forvente å få til all verden.

Skrevet

Nei, men det er vel lov å prøve? :)

Skrevet

nei, da sliter du deg bare ut. Ta unna det grøvste og kos deg med babyen.

Skrevet

Jeg tror kanskje jeg er såpass laidback at tidsklemma ikke får tak på meg. Amminga går jo raskere etterhvert, ellers så er mitt beste tips å legge barna tidlig:) Vi har barn i skolealder, men inntil nylig var alle i seng til 1900 - og kvelden var vår til jobbing, trening og hobbyer. Du er nok en mer drevet husmor enn meg, så det kan jeg ikke tipse deg om. Invitere til besøk ofte slik en får unna rydding og vasking fungerer for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...