Gå til innhold

Reise med baby 5-6 mnd og tidsforskjell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har bestilt tur til USA når mini er blitt 5-6 mnd, men begynte plutselig å tenke på dette med tidsforskjell. Noen som har erfaring med hvordan diise små takler dette? Blir det sånn at jeg må stå opp midt på natten der, eller vil vi klare å snu døgnet hans litt? Er enda en stund til vi reiser, mini er bare 12 uker, men begynte plutselig å tenke på det nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har spurt om det før og fikk som svar at det er ett rent helvete, hvis det kan være noen trøst:) Satt ved siden av så små barn på en reise til Usa og det var lite trivelig både for oss overtrøtte voksne og for de stakkars foreldrene. Håper likevel det går bedre for dere.

Skrevet

Nei da! Ikke noe problem!

Vi har reist til asia med barna da de var 4,5 mnd, 1år og 2 år

Det var aldri noe stort problem hverkan den ene eller andre veien!

Klart det kan ta en dag eller to å få kjørt inn den nye tiden, men ta litt etter litt så går det så fint atte;)

Så små barn tar slikt mye lettere enn oss voksne!

Så ha en god tur;)

Skrevet

Det er med babyer som med voksne, veldig veldig individuelt hvordan man reagerer.

Har gått veldig greit med ungene her i hvert fall.

Jeg får kjempeille jet lag, mannen min snur om på en flekk til annen døgnrytme.

Skrevet

Vi reiste til USA med gutten vår da han var 4,5 mnd. Det gikk utrolig greit. Han fikk en krybbe på flyet som han sov en del i, og vi prøvde å holde sovetidene hans på flyturen og. Vi kom frem på natta norsk tid og kvelden amerikansk tid. Første morgen våkna han kl fem og ville ikke sove igjen. I løpet av første dagen justerte vi sovetidene hans, og når jvelden kom la han seg til vanlig tid og sov til vanlig tid på morgenen. Lillegutt var nok den av oss som merket minst til tidsforskjellen... Vi snakket en del med helsesøster på forhånd og hun sa at så små barn som regel tåler tidsforsjeller bedre enn voksne!

Skrevet

Gikk greit for meg da jeg reiste med min eldste da hun var både 6 mnd og 8 mnd og minsten da hun var 8 mnd. Absolutt ingen problemer. De våknet begge to litt tidlig dagen etter (ca 4 om morgenen), men var rask inn i ny døgnrytme begge to.

Vi også ankom usa om ettermiddagen, så ikke lenge før vi skulle legge oss.

Lykke til! Tror deg kommer til å gå helt fint. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...