**♀03♥ ♂10♥ ♀12♥ Skrevet 9. januar 2010 #1 Skrevet 9. januar 2010 Har vel vært en del diskusjoner om hvilke kjerringråd som er bra og hva som ikke er bra!! :-) Men jeg er vel av den oppfattning at TRO KAN FLTTE FJELL!!! :-) Så her er listen over ting jeg har gjort i svangerskapet og hva jeg lurer på å prøve nå som termin nærmer seg med storm skritt! - Smørt magen med fet krem - Bringebærblad kapsler ( fra uke 32 tror jeg) - "herdet" brystknupene med å bruke kroppsskrubb på dem i dusjen. - Fødslelsforberedene akumpentur, (startet forrige uke, etter anbefalling fra jordmor) - Smørt underlivet med hvetekim olje( jordmor anbefalte dette også) Når jeg blir "fødeklar" - "marinere" livmortappen med sæd! :-) ( ligge 1/2 time etter kosen med bena høyt hevet) - Lage meg en god frukt salat med MASSE fersk Ananas! Hva har dere gjort jenter? Hva har dere tenkt å gjøre? :-)
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 9. januar 2010 #2 Skrevet 9. januar 2010 sexlivet har explodert etter nyttår å har planer om å heve det enda et hakk! dvs. 2 ganger daglig til fødsel starter eller mannen blir utslitt? hehe skal på butikken i dag å kjøpe annanas å knaske i meg hele greia! (ender vel opp med mega løs mage!) smurt magen gjorde jeg forrige gang men fikk mange strekkmerker så denne ganga har jeg ikke tatt meg bryet. har ikke fått et eneste nytt denne ganga
Myy Skrevet 9. januar 2010 #3 Skrevet 9. januar 2010 Jeg bruker bringebærbladkapsles og jordnøttolje. Har smørt oljen både i underlivet og på magen. Har også brukt peeling på magen gjevnlig, og smørt med kremer. Både Dr. Greves strekmerkekrem og dem kokkosbutter greia fra bodyshop. Hehe. Har ikke fått noen strekkmerker hittil, (er 35+1 i dag) og det ser egentlig ikke ut som jeg skal få det heller. Er ikke så veldig stor i grunn. Når jeg blir fødeklar har jeg planer om masse sex i allefall! Og nesten alle andre modningstips jeg fant i den tråden som ble lagt ut her i 3. trimester. hehe...
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 9. januar 2010 #4 Skrevet 9. januar 2010 Strekkmerker kan dukke opp temmelig sent og skyldes hormoner mer enn størrelse. Ikke for å være slem, men bare så du ikke puster lettet ut for tidlig. Utrolig mange slipper unna strekkmerker også, er jo riktig det.
HeidiL Skrevet 9. januar 2010 #5 Skrevet 9. januar 2010 jeg hadde ikke strekkmerker før jeg rundet 38 uker - og nå har jeg maaange...er 39+5... så jeg ville ikke jublet for tidlig... sant som Kulerunn&sunn sier...de kan komme sent!
Gjest Skrevet 9. januar 2010 #6 Skrevet 9. januar 2010 jeg drikker nå lakrisrot te i bøttevis, blir riktig nok tussete i magen, men litt diare kan sette i gang fødsel sa helsesøster til meg;) dersom jeg er moden da... får vel marinere meg litt i kveld også, he he. nice!!!
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 9. januar 2010 #7 Skrevet 9. januar 2010 Hva skal lakrisrot teen egentlig være godt for? Har hørt om dette før, men da jeg spurte på helsekosten hadde hun aldri hørt om at man skulle bruke dette for å "få ting til å skje". Hun sa faktisk at lakrisrotte ikke var anbefalt til gravide og ammende, hun slo det opp i boken sin og fikk bekreftet dette der. Ikke for å skremme, men jeg droppet det da... Det eneste hun sa det kunne være godt for var magetrøbbel og luftsmerter. Fennikelte hadde samme effekt, og kan brukes både av gravide og ammende. Man kan tom gi litt til babyer som er plaget av kolikk, hjelper på smertene...
tre@sko�fikk jente 1 dag over� Skrevet 9. januar 2010 #8 Skrevet 9. januar 2010 jeg leste lakris rotte, i stedet for lakrisrot te. hehe. Lurte litt på hva de rottene skulle være godt for. hehe Sorry, litt dårlig humor her for tiden:)
Myy Skrevet 9. januar 2010 #9 Skrevet 9. januar 2010 Ja det står jo lakrisrotte der da =) hehehe... Og ja, jeg vet at strekkmerker helst kommer sent i svangerskapet. Men jeg er som sagt ganske liten, og føler meg ikke "sprengt". Hvis dere skjønner. Føler enda at jeg har mye og gå på eller hvordan jeg skal få forklart det. Tror dere ikke dette må ha noe å si da? Har jo bare litt over en mnd igjen, så regner ikke akkurat med at jeg dobbler størrelsen innen den tid! hehe.. Men er vel ikke annet å gjøre enn og bare krysse fingrene...
NostraStoria Skrevet 9. januar 2010 #10 Skrevet 9. januar 2010 Hjeeeelp, kan strekkmerkene komme etter uke 40?? Har ennå ikke sett noe til dem, men er nå passert termin og håper virkelig jeg slipper å se dem..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå