Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #1 Skrevet 9. januar 2010 Er bare nysgjerrig, fordi jeg har 4 venninner som er veldig opptatt av ett sunt kosthold og relativt godt trent. Alle disse måtte ha gitt opp amming pga forskjellige problemer. Lite næringsrik melk, dårlig vektoppgang på baby, urolig og lite fornøyde barn. Jeg med andre ord, er dårlig trent og har vel litt for mye på kroppen. Spiser vanlig mat, men blir kanskje litt ofte pizza, pølser og pasta. Spiser godteri kanskje 2-3ganger i uka. (dette er ikke noe jeg er stolt av). Har også noen venninner som er litt lik meg, å ingen av oss har hatt noe problemer med ammingen. Mine unger har alltid vært fornøyd, lagt godt å seg og sovet nesten hele natten fra de ble født. Kan dette ha noen sammenheng? Noen der ute som har/har ikke problemer med amming, i såfall hvor mye trener du og hvordan kosthold har du? Bare lurte, siden det i min omgangskrets virker å være store forskjeller
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #2 Skrevet 9. januar 2010 i min vennegjeng er det akkurat slik!!! kanskje det er en sammenheng... stress og amming er i hvertfall ikke en god kombinasjon...(har jeg lest..) de som trener får kanskje noe av samme effekt som om man stresser?? (bare gjetning...) uansett..jeg hverken trener..eller er super sunn... og babyen min elsker min melk... spiser seg stor og sterk...(nå 9mnd) og er stortsett i kjempegodt humør=)
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #3 Skrevet 9. januar 2010 Selv om en trener og er tynn, betyr det ikke at en er veldig sunn. Mulig at de spiser for lite, og dermed blir det for lite næring til den lille! Jeg vil nok ha problemer med å amme pga en brystreduksjon, men er innstillt på at jeg har mer å jobbe med for å kunne amme. Hvis jeg skulle få ut noe melk i det hele tatt :-/
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #4 Skrevet 9. januar 2010 Gruinnen ligger heller i at de stresser for mye med trening, mulig de ikke FAKTISK liker det, samt at de har et for dårlig kosthold pga redsel for vektoppgang, eller de rett og slett bare er kunnskapsløse i forhold til mat, trenin og amming....Eller de bruker det som unnskyldning for å ta av de siste mammakiloene og få normale puppur igjen.. Ikke alltid like lett og trene med ammepupper..... Jeg var utrent og ikke spes sunn med førstemann...Nesten ikke melk i det hele tatt...Med andremann hadde jeg funnet treningsglede og trente for å holde meg i form og drev kun med treningsaktiviteter jweg liker..Samt spiser en del sunnere....Hadde fortsatt ikke nok melk, men MYYYYE mer enn med førstemann..Klarte meg uten MME på nettene og de tre første måltid han hadde....nesten hver dag....Og jordmor sa at det nok skyldtes at kroppen min var sterkere og hadde mere energi nå...Jeg trillet lange turer på ca2 timer hver dag i permisjonstiden og trente litt styrke etterpå...Koste meg uansett vær og vind med radio og nedlastet musikk på øret og bare koste meg med å kunne gå på tur.......Mat. bare frukt før tolv, to måltid mellom 0630 og 1200..Knekkis eller brødskiver /2-3)i 1400 tida..Vanlig middag i 1600 tiden..Kvelds i 1900 tida 3-4 skiver.....
prekæs Skrevet 9. januar 2010 #5 Skrevet 9. januar 2010 Hos meg har det vært motsatt, masse næringsrik melk og godt trent, spesielt etter fødsler. Min teori er at røykende mødre sjelden for melk nok. Så det ofte før da røyking og amming ble blandet oftere enn nå.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #6 Skrevet 9. januar 2010 Jeg er idrettsutøver på elitenivå og har absolutt ikke hatt noen problemer med amming. Trener mye og har et sunt kosthold! Tror det er rimelig tilfeldig det med amming..
Hyacinth Bucket Skrevet 9. januar 2010 #7 Skrevet 9. januar 2010 Aldri tenkt over dette før nå, men slik er det i min krets også.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #8 Skrevet 9. januar 2010 Trener mye.. Er aerobic og sykkelindstutkør, og trente 5 x uka da jeg hadde permisjon.. Amminga gikk som en drøm fra dag 1. Kanskje jeg ikke spiser sunt nok da :-D Er vertfall ikke fanatiker. De fleste av mine kollegaer (andre instruktører i god form) har også ammet.. Men ingen fanatikere blandt disse.. Kan se for meg at fanatikere kan få litt problem, ettersom de neppe spiser nok i ammeperioden. Det samme vil jo gjelde andre i en stresset situasjon.. Det er kanskje noe i teorien din...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå