Gå til innhold

Frustrert over samboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg gir småtten vår på 1,5år frokost får han to skiver. En med feks kaviar og en med baconost, vann å drikke og gjerne litt banan eller annen frukt(/grønnsak. Men når samboer gir han frokost så får han to brødskiver uten noe pålegg og en kopp med vann, og that's it. Gutten spiser og koser seg, men frokost er jo et viktig måltid og det er ikke så mye nærningsstoffer i kun brød og vann :( Har prøvd å si det til han, men får til svar at "det er jeg som gir han frokost nå, og jeg gjør det på min måte".. skjønner ikke hvorfor han gjør det så "enkelt" :( Ville dere vært frustrerte over dette, eller er det greit at han kun får brød og vann til frokost?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres tørt ut og ikke godt it i det hele tatt! Er det at han ikke gidder å smøre på pålegg?? Du skulle latt han smake på to tørre brødskiver og vann...æsj.

Skrevet

Gutten liker det, men det er ikke noen særlig god start på dagen :( Dette irriterer vettet av meg.. virker som han bare er LAT rett og slett!

HI

Skrevet

Jeg er enig i at det høres ut som om han bare er lat, men på den andre siden ville jeg blitt sint hvis gubben min skulle fortalt meg hvordan jeg skulle gjøre ting med guttungen min...Tipper gutten snart protesterer seg, jeg...

Skrevet

Hehe, du får begynne å servere han bare poteter til middag da.

Eller lage goood kveldsmat til deg, så serverer du han skriver med vann til.

latskap ja, hehe...

Skrevet

høres lat ut, det er jo ikke så vanskelig å inne i kjøleskapet å finne fram pålegg å smøre på;))

Skrevet

Ja, det tar jo ikke lange tiden å smøre på litt pålegg og skjære opp litt frukt! Blir så lei meg over det.. Og grunnen til at jeg ikke har gjort noe særlig med det er akkurat den grunnen anonym over her nevner - at man blir selvfølgelig blir sur hvis noen hakker på hvordan man gjør ting. Så jeg har egentlig bare latt det gå frem til nå. Men det fryktelig synd syns jeg. Håper gutten gjør protest selv snart ja :)

HI

Skrevet

Har han ikke på pålegg på brødet til sønnen? Fatter ikke hvordan han tenker jeg da. Regner med han selv spiser brødskive uten pålegg da...

Skrevet

Tror han gutten er en bikkje?

Skrevet

han har vel tid til å smøre på sin egen brødskive? å da kan han vel ta seg tid til å smøre på sønnen deres sin brødskive å da.. går like fort det:) ser ikke for meg at han spiser tørt brød med vann selv akkurat!

Skrevet

Du får forlange at han selv spiser det samme til frokost da. Tørre brødskiver og vann. Regner med pipa får en annen lyd når han kjenner hvor gørrkjedelig det er.

Skrevet

Herregud for en far!

Jeg hadde blitt forbannet. Samboeren min gav stesønnen min vann og brød én gang til frokost, men det var fordi at ungen sa "ingenting" når han spurte hva han ville ha å spise og drikke. (barnet er 8 år) Så siden da har han aldri sagt "ingenting" når han blir spurt ;)

Men å gi et lite barn bare det? Barn er veldig aktive, og trenger masse energi som de ikke får fra brød og vann. Jeg hadde gitt en lang faen i om samboer hadde blitt fornermet om jeg hadde sagt fra. Frokost er som sagt det viktigste måltidet, spesielt for barn.

Hadde han svart surt at "jeg gjør det på min måte" så hadde han fått hørt det! Såklart blir barnet sikkert både mett og fornøyd, han er jo liten, og skjønner sikkert ikke så masse. Men tenk om du hadde fått hørt at når pappan din skulle gi deg mat når du var et lite barn, så gav han deg brød og vann, av ren latskap..? Vil han ikke at sønnen skal få det som er best for han, og at han skal kose seg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...