Gjest MMJ Skrevet 9. januar 2010 #1 Skrevet 9. januar 2010 Ååååå.... noen som vil hjelpe meg ut litt? Pliiiiis
tante grusom master of law Skrevet 9. januar 2010 #2 Skrevet 9. januar 2010 En lovfestet regel er en regel som står i en lov, dvs norske lover, eller utenlandsk rett. Ulovfestet rett, er en regel som anses bindende på grunn av sedvane. Dvs en regetl som har blitt praktisert og fulgt selv om den ikke står i en lovbok. Slå opp sedvanerett, så finner du svaret:)
tante grusom master of law Skrevet 9. januar 2010 #3 Skrevet 9. januar 2010 http://no.wikipedia.org/wiki/Sedvanerett
Gjest MMJ Skrevet 9. januar 2010 #4 Skrevet 9. januar 2010 Tusen hjertelig takk tanke grusom! Er sikker på at du er ikke så grusom Master og law, er du god på juss? Nytt fag i år... synes det er en del å sette seg inn i, mye å huske på...
tante grusom master of law Skrevet 9. januar 2010 #5 Skrevet 9. januar 2010 Jeg har en mastergrad i juss, og jeg er KJEMPE grusom, hehe:) Hva er det du skal studere? Og bare spør hvis det er noe mer du lurer på ang jussen:)
Gjest MMJ Skrevet 9. januar 2010 #6 Skrevet 9. januar 2010 Jøss! Så bra!!!! Du har vært god da, for dette var tungt stoff, men samtidig som vil jeg jo lære det Jeg tar sosionom, skal bare ha 15 studiepoeng i dette faget, men det tror jeg er nok Mulig jeg spør deg en annen gang om noe, hvis det er greit lilje
Gjest MMJ Skrevet 9. januar 2010 #7 Skrevet 9. januar 2010 Betyr konstitusjonell praksis det samme som Konstitusjonell sedvanerett? Fant dette på Wikipedia... Konstitusjonell sedvanerett er en betegnelse på sedvanebaserte rettsregler som regulerer forholdene mellom de øverste statsmakter – lovgivende, utøvende og dømmende makt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå