Evab Skrevet 9. januar 2010 #1 Skrevet 9. januar 2010 Katten min er snart 13 år, og har de siste par månedene holdt oss våkne på natta. Hun skraper med klørne langs veggene, slik at hun får den oppmerksomheten hun har lyst på. Hun blir så fornøyd da jeg slenger ned handen min utenfor sengekanten. Da kommer hun løpende og vil ha kos. Nøste (som katten heter) sliter med å være ute på vinterstid. Hun mjauer absolutt hele tiden hvis vi "kaster henne ut", og jeg ser at han fryser skikkelig. Jeg synes hun oppfører seg bedre på natta hvis hun får vært ute litt på dagtid. For at vi skal få litt søvn er det en ting som hjelper. Hun vil ligge rett ved siden av ansiktet mitt. Dette har resultert i at jeg er tett i nesa og har røde øyne da jeg våkner.... Noen som har noen råd eller tanker rundt denne "kattepina"? Takker for alle betraktninger.
Trollemor75 Skrevet 9. januar 2010 #2 Skrevet 9. januar 2010 Det er nok alderen, vi har hatt samme problem med pusen vår. I tillegg til at han har utviklet diabetes det siste året. Vår pus er blitt innekatt for noen år siden, men går ut en tur hver kveld med far. De tar ut bosset... Hvis det er lenge siden sist, kan du alltid ta en tur hos veterinæren for å sjekke om ikke katten har utviklet noe sykdommer. Mange som sliter med blodsukker, nyrene eller leveren når de er så gamle. Husk at han er omtrent 90 år regnet i menneskeår, de færreste av oss er 100% friske og raske på denne alderen. Ikke lett å bli gammel for de heller! Når det er sagt, synes jeg at det er verdt å bli vekket om natten når han kryper på fanget for en kos etter at Trollet har lagt seg, eller når jeg ser Trollet (10,5 mndr) klappe han forsiktig mellom ørene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå