Gå til innhold

Kynnere eller fosterbevegelser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært gravid for ikke så lenge siden, men visste ikke dengang hva kynnere var heller. Nå er jeg 25 uker, og den siste tiden har jeg noen vonde harde punkt i magen. Kjennes egentlig ut som babyen vil sparke ut deler av magen min, og at den holder den ute ganske lenge, før den trekker seg tilbake. Det er faktisk litt vondt og veldig ubehagelig. Er det babyen som beveger seg der inne eller kan det være kynnere? Idag har jeg feks hatt det veldig mye på den ene siden av magen....og begynner å synes dette er vondt også nå

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved kynnere så strammes hele livmoren, og blir hard. Du kan da få en ekkel følelse av at det presser/strammer/og påvirker pusten litt. Dersom det er fosteret som beveger seg, vil jeg tro du kjenner forskjellen. Kjenn på magen din, om hele livmoren strammer seg. Hvis den gjør det, er det nok kynnere. Livmoren skal jo være ganske stor nå som du er 25 uker på vei, så det skal ikke være noe problem å kjenne hele livmoren. Men så kan det jo være at fosteret ligger på en side, og det gjør at det kjennes ut som halve magen strammes.

Skrevet

Hei.

I mitt forrige svangerskap så merket jeg akkurat sånn som du beskriver... Bare en liten del av magen som plutselig "strekker"/"dytter" seg ut og sånn er det i kansje 30 sek (sånn ca) og så går "kulen inn igjen..... Og husker at det gjore vondt mens hun "dyttet" seg ut..

Er i dag 16+2 og har ikke merket noe ennå. Husker ikke når jeg begynte å merke det sist men tror det var rundt uke 18-19....

Husker jeg nevnte dette for jordmor men hun bare smilte og sa ikke noe mere så da regnet jeg med at det var vanlig ( har alltid hundre spørsmål når jeg er hos henne så det blir vel kansje litt mye å svare på av sånne "vanlige" spørsmål...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...