februarnusk Skrevet 8. januar 2010 #1 Skrevet 8. januar 2010 Var hos jordmor på onsdag. Hun fant sukker i urinen min. Noen som har opplev dette og vet hva dette kan være?? Litt bekymret...
Elsie84 Skrevet 8. januar 2010 #2 Skrevet 8. januar 2010 hei du:) sukker i urin kan være tegn på svangerskapsdiabetes. fikk du ikke noe informasjon? det er da vanlig å ta en sukkerbelastningstest for å sjekke om det er dette.. men en kan ha sukker i urinen i svangerskapet uten å ha diabetes, jeg har det. legen din eller jordmor skal følge opp dette videre og gi deg informasjon og evt behandling. håper du ble noe klokere.
Lolita<3prins&prinsesse Skrevet 8. januar 2010 #3 Skrevet 8. januar 2010 Jeg hadde sukker i urinen en gang forrige gang jeg gikk gravid, men da var det fordi jeg hadde drukket og spist mye sukker dagen før (var på kino). Om JM syns det er bekymringsverdig sender hun deg til laben og ber om en glykosebelastning. Der finner de ut om det er noe å bry seg om eller ikke.
februarnusk Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 8. januar 2010 fikk beskjed om å levere ny urinprøve om ei uke. Denne urinprøven var ikke morgenurin og jeg drakk et glass med sjokolademelk på morgenen... Vet ikke om dette kan ha nien betydning men... Håper neste prøve er ren og at lillenurket ikke tar skade av dette )
Lolita<3prins&prinsesse Skrevet 8. januar 2010 #5 Skrevet 8. januar 2010 Ja, men da følger de deg hvertfall opp Det er bra. Kan være sjokolademelka som gjorde utslaget ja, men det trenger ikke være det. Om det viser seg at du har mye sukker i urinen på neste prøve også, trenger det ikke bety sv.skapsdiabetes, men at du er utsatt for å få det feks. Da er det å holde seg unna sukker i både mat og drikke. Håper prøven er ren og fin neste gang da, det er såklart det beste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå