Gå til innhold

Blodig sex :(

¤ Lille-trille med marsbaby ¤

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette skulle kanskje inn i "sex under svangerskapet" debatten, men syns rett og slett at det virka dønn useriøst og ekkelt der inne??

Så tar heller sjansen på å spør her inne. Dette er litt ekkelt, men det er sinnsykt plagsomt! Jeg kan tydligvis ikke ha sex uten å begynne å silblø når jeg er gravid??? Første gang jeg er gravid forresten. De første gangene fikk jeg panikk, men jo lenger på vei jeg har kommet jo mer irritert har jeg blitt. (Da jeg har fått vite at det ikke er noe som skader barnet, selvfølgelig!) Det er mest sannsynlig bare følsomme blodkar osv. Men hver gang???? Er det fler som har det sånn eller er det bare meg? :( Er ikke snakk om litt blod heller, er faktisk ganske så mye! Har så og si aldri sex lenger, er 30+6 i dag... Det er ikke fysisk vondt å ha sex, men det er rett og slett ubehagelig å ligge der å tenke på det. "Pliiis ikke blø..." Tror jeg kan telle på 1 hånd hvor ofte jeg har hatt sex gjennom hele svangerskapet pga dette problemet... Det ser ikke ut å plage sambo noe med at hendene hans er dekka med blod, samt utstyret hans, meg selv og lakenet... Han er bare lykkelig han får seg noe. Og prøver seg rett som det er, men jeg blir kvalm bare tanken av å blø... Ok dette ble kanskje et veldig blodig innlegg, men det er seriøst grusomt plagsomt:( Vet ikke om det bare er pga følsomme blodkar heller da, har bare gått utifra det... Anyone? :\

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff da, så kjedelig. Jeg hadde selv en del blødninger i forrige svangerskap, og de kunne bli utløst av sex. denne gangen har det heldigvis bare skjedd et par ganger. Etter å ha vært på ul mange ganger pga blødninger fikk jeg beskjed om at det sannsynligvis kom fra livmorhalsen. Om det kom pga sex var det tydeligvis ingenting å bekymre seg for. Mine blødninger sluttet i uke 28.

Håper det går seg til! (Det er iallfall godt at det ikke plager samboeren din.)

Skrevet

Huff.. Dette hørtes ikke mye morsomt ut :/ Stakkars deg. Har du snakket med en gynokolog om dette? I så tilfelle tror jeg det ville være lurt. Eneste tips jeg kan komme på er at når dere har sex så går han bare litt inn i deg. Nesten bare så penishodet kommer på innsiden av deg. Dersom det er livmorhalsen du blør fra vil han da ikke komme borti den. Så kanskje det hjelper? Bruk i alle fall glidemiddel hver gang du har sex. Ellers så er det vel ikke så mye annet du kan gjøre. Du får tenke at det "bare" er 9 uker igjen av svangerskapet.

Lykke til =)

Skrevet

Huff, høres ikke så hyggelig ut nei. Og skjønner godt du ikke er lysten på sex ja!. Som andre nevner ville jeg ha tatt opp dette med lege/ gynekolog/ JM eller hvem du nå går til. Høres jo ikke helt normalt ut å blø SÅ mye i forbindelse med sex. Har hatt noen blødninger i forbindelse med sex selv, men det var fint lite blod, (truseinnlegg holdt i massevis). Om ikke du får hjelp av lege/ gynekolog til å "løse" problemet, finnes det jo andre ting man kan gjøre.. kanskje tiden er inne for å eksperimentere litt med sexlivet?

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen!! :)

Har ikke snakket med noen om det siden jeg var på legevakta da jeg ikke var så langt på vei og det var første gangen det skjedde. Var sikker på det var en spotanabort, så fikk helt panikk. Men der sa de at det mest sannsynlig bare var et blodkar som hadde sprukket, og at det kunne blø veldig mye men var ikke farlig. Så slo meg til ro med det etterhvert, og har tenkt på det en del ganger å ta det opp med jordmor eller lege når jeg er der, men siden det er så sjeldent mellom hver gang vi i det hele tatt har sex nå så blir det alltid sånn "drittpå, tar det heller neste gang hvis det skjer igjen..." Syns det er et litt pinlig tema å ta opp også, når det nesten alltid er enten svigermor eller mamma som er med. He he. Hadde såklart tatt det opp med én gang hvis jeg var bekymra for barnet, men for hver gang det har skjedd så har det aldri gått utover barnet og alt har bare vært velstand med henne gjennom hele svangerskapet. (er på UL hver mnd) Jeg blør forresten ikke så mye ETTER sex, da er det som en svak mens i noen timer før det går over til å bli litt svakt brunaktig og så til normal utflod igjen... (sorry hvis dette er veldig detaljert og ekkelt!) :P Men det er alt det blodet som er på sambo, i senga og meg selv rett etter vi er ferdig som gjør meg helt kvalm... Og vi har vært flinke med å eksperimentere med sexlivet før jeg ble gravid, da var vi rett og slett kaniner. Men sexlysten er dessverre nesten helt borte pga dette problemet mitt... Fantaserer bare om hvor bra det skal bli igjen når jeg ikke er gravid mer... :-) Er bare redd for at problemet fortsetter å følge meg da også, selvom jeg aldri har hatt problemer med det før :s

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...