Gå til innhold

Kan noen hjelpe ang utdanning og jobbvalg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står på en ny terskel i livet, og skal starte på ny utdannelse. Er i tvil hva jeg skal velge, blir psykisk nedstemt av kontorjobb som jeg har nå. Jeg er kreativ, liker å bake, pynte både kaker, matfat, bord, blomster, kort osv, liker å være ute i frisk luft og i aktivitet. Liker generelt å stelle og ordne i stand for andre i bakgrunnen. Liker ikke å stikke meg frem. Er det mulig å få brukt dette i noen utdannelse eller er det best å holde det på hobbynivå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

konditior?

er du alenemor? det er litt viktig å vite, for da er du jo litt mer avhening av en 8-16 jobb.

Skrevet

Ja, er mange muligheter der, feks blomsterdekoratør, konditor, interiørkonsulent, aktivitør, barne og ungdomsarbeidere har jo mye muligheter til å utfolde seg kreativt sammen med barn, samt være aktiv i friluftsliv med tanke på turer ol, litt mindre fokus på ens person enn om man feks blir førskolelærer.

Dette er kortere utdannelser, vil du ha høyere utdannelse så er det studier også man kan gå regner jeg med innen kreative fag. Ikke det best betalte hvis man ikke er veldig heldig og er uvanlig kreativ og dyktig da, nåløye der, feks vanskelig å komme inn på høyere kunstnerisk utdannelse virker det som.

Skrevet

har tenkt på blomsterdekoratør ja, er ikke alenemor så spiller ikke så stor rolle med arb. tider bare jeg finner noe jeg kan trives med og om mulig kunne glede seg til å gå på jobb. Nå gruer jeg meg og føler hver dag nesten er bortkastet for jeg blir så deprimert der. Takk for tips!

Skrevet

konditor er stort sett jobbing på morningen. type fra 3 om morningen og sånt. fordi kakene skal være i bakerietutsalgene og i butikkene ved åpning. fordelen er at du slutter tidlig å sliper sfo på ettermiddagen og får mer tid med barna.

men det er jo inne i relativt kalde rom (ihvertfall de stedene jeg har jobbet) og du får ikke sol. men du får beveg deg, det er masse miljø og fult mulig å prate og tøyse mens man fikser og ordner.

blomsterdekratør er jo også en mulighet, men det blir kanskje mer butikkjobbing? men min erfaring er at man ikke har muligheten til å bli deprimert i en butikkjobb. det er så mye å le av og prate om :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...