*Zena* Skrevet 8. januar 2010 #1 Skrevet 8. januar 2010 Sukk...jeg er så lei av jobben min...lange dager foran pc`n, lang reisevei, arbeidsoppgaver som igrunn ikke intresserer meg...Jeg har en bra utdannelse og god lønn, men kjenner at jeg ikke har havnet på rett "hylle" i arbeidsmarkedet. Etter at jeg fikk barn er det andre ting enn feks god lønn som teller, nå vil jeg bare komme meg fortest mulig hjem til småtten, og bryr meg ikke om å ha det siste kule på klesfronten og slikt. Kunne igrunn tenke meg å jobbe feks i barnehage,- det virker så mye mer betydningsfult enn å jobbe med papirer og endeløs saksgang og byråkrati...Men da må jeg regne med å gå betraktelig ned i lønn, tjener rett over 400 000,- nå (hvor mye tjener man som assistent i barnehage?) Vet at det hadde skapt ramaskrik i familien (særlig hos mine foreldre men også svigerforeldrene), at jeg som har tatt en bra utdannelse og har en slik god og trygg jobb bytter til feks en stilling i barnehage. Tror også at de på jobben ville fått hakeslepp...Men vi hadde nok klart oss økonomisk vil jeg tro. Men tør jeg?? skal jeg høre på de andre....eller skal jeg gjøre det jeg ønsker mest, nemlig få mer tid med mitt barn, slippe den lange reiseveien til jobb og fylle dagen med barnelatter og opplevelser istedenfor lange timer foran en pc....? Hva ville du gjort??
neste*gang Skrevet 8. januar 2010 #2 Skrevet 8. januar 2010 ville valgt den jobben som jeg visste jeg ville trives med og at jeg kom hjem fra jobb glad og fornøyd... for da hadde jeg hatt fullt av overskudd til barnet hjemme.. hva andre sier? hva betyr det? det er ikke andre som skal bestemme hva jeg skal drive med. Jeg skal vel ikke ha en jobb jeg ikke trives med for at andre skal være fornøyd.
fjollefrua Skrevet 8. januar 2010 #3 Skrevet 8. januar 2010 jeg sa opp en godt betalt jobb og gjorde akkurat som du sa. Sa opp 2 mnd før permisjonen min var ute, nettopp fordi jeg hadde lyst til å jobbe med noe jeg hadde lyst til og fordi jeg ville tilbringe mer tid hjemme med mini... Dette resulterte i at jeg startet mitt eget firma med hundelufting og hundemassasje (utdannet meg til hundemassør mens jeg hadde permisjon og var ferdig når mini var 17 mnd). Jeg jobbet litt til og fra frem til mini begynte i barnehagen 70% når han var 16 mnd. Jeg angrer ikke ett sekund. Jeg gikk ned fra en lønn på 420 til 200 og jeg stortrives... Penger er ikke alt, og familie betyr veldig mye. Jeg ville gjort det igjen når som helst... Nå styrer jeg dagene akkurat som jeg selv vil, leverer mini i barnehagen 0930 og henter mellom kl 15 og 16. genialt. Vi har masse kosetid på morgenen, og masse kosetid på kveldene...
mamma`n til go`jenta♥+baby!<3 Skrevet 8. januar 2010 #4 Skrevet 8. januar 2010 hvis det hadde vært meg,så ville jeg bytta til det jeg liker best.. tenk deg hvor mye mer sliten du vil bli hvis du fortsetter med noe du mistrives i..trivsel er noe man ikke kan sette penger på
Gjest Skrevet 8. januar 2010 #5 Skrevet 8. januar 2010 Jeg er også kontorrotte, og jeg kan ikke fatte hvordan jeg skulle kunnet være en god mor dersom jeg hadde jobbet i barnehage istedet. Tenker det må være slitsomt med unger både på jobb og hjemme. Men det er meg, mulig det er rett for deg å bytte jobb. Men vær i tilfelle sikker på at du ikke bare idylliserer det med "meningsfull" jobb etter du ble mor:) Når det gjelder lang reisevei forstår jeg jo godt at det er et problem. Men lange timer foran pc er for meg bedre enn lange timer med andres unger. Foretrekker mine egne:)
-trollemor- Skrevet 8. januar 2010 #6 Skrevet 8. januar 2010 "alle" kan vel jobbe i en barnehage, og det trengs folk der som ønsker å være der. Jeg vet ikke hva en assistent tjener, men skulle vel ligge i underkant av 300000 vil jeg tippe. Jeg slutter selv i jobben min nå straks (neste uke er siste) og skal forhåpentligvis inn i en kjekkere jobb. Er ikke 100 % bekreftet enda. Jeg jobber og på kontor, har ikke lang utdanning, trodde denne jobben var noe jeg ville trives med. Har da hatt denne jobben siden sept da jeg var ferdig med permisjon. Ble sittende for det meste alene, som "sekretær" med minimalt av arbeid. KJEDELIG! For at man skal ha det godt hjemme, er det viktig at man får en balanse ja. en jobb man trives med. Hvis du er veldig usikker, er det mulig du kan få deg en jobb med mer kontakt med folk? Evt nærmere hjemmet? Kanskje se muligheten for hjemmekontor? Det dumme som skjer med meg nå, er at jeg går fra 80% stilling ikke langt fra hjemmet, til 100% stilling et stykke hjemmefra. Får lengre dager nå. Men jeg ser på dette som en invistering, da vi ønsker oss en til snarest :-) Da er det å jobbe opp en romslig økonomi til en permisjon. Skjønner godt hva du mener og at du ikke har det samme fokuset lenger. Håper du finner ut av det og får deg en jobb du trives med :-)
*Zena* Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 8. januar 2010 Å, så heldig du er!! Det er akkurat noe sånt jeg drømmer om å starte med og!! Så herlig å kunne våkne hver morgen og faktisk glede seg til å dra på jobb...den følelsen har jeg aldri hatt. Det er bare et pes å komme seg gjennom uka, eneste høydepunkt er helgene. Gjorde du mye reaserch på forhånd før du bestemte deg for å starte firmaet? Jeg tenker i forhold til om det var liv laga liksom...Og måtte du ha mye egenkapital? Jeg får vel bare hoppe ut i det kanskje...jeg er veldig enig i at penger ikke er alt. Er villig til å gå ned mye i lønn for å fylle dagene med noe jeg virkelig trives med. Man lever bare en gang...og vi tilbringer jo virkelig mye tid på jobb! Lykke til med businessen din ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå