-trollemor- Skrevet 8. januar 2010 #1 Skrevet 8. januar 2010 hvilken krem smører du på i kulden på minien? Jeg bruker A-krem, den i brun krukke.
erteposen + 4 Skrevet 8. januar 2010 #2 Skrevet 8. januar 2010 a-krem om kvelden når de kommer inn, ingenting før de går ut.
-trollemor- Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 8. januar 2010 hvor gammel er de? Min er 16 mnd og jeg smører morgen og kveld. Er dette for mye?
erteposen + 4 Skrevet 8. januar 2010 #4 Skrevet 8. januar 2010 http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/3527416.html Ikke kuldekrem eller fuktighetskrem før en går ut i kulda, sier professor.
lille sprelle Skrevet 8. januar 2010 #5 Skrevet 8. januar 2010 bruker avene sin. smører på morgnen. (krem skal alltid få mulighet til å fordampe ev. fuktighet før man går ut) 20 mnd
-trollemor- Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 8. januar 2010 uff dette likte ikke jeg å lese.... Men bedre sent enn aldri! Glad jeg spurte! Da er det herved slutt på å smøre på om morgningen.... Gjorde dette i fjor vinter og, og skjønner nå hvorfor småen har litt skjoldete hud... Er det frostskade? Vil dette bli bra igjen? herregud, føler meg råtten nå... skulle vært mye bedre info på helsestasjon/ svangerskaps bøker man får i fleng når man går gravid....
~sjiraff~ Skrevet 8. januar 2010 #7 Skrevet 8. januar 2010 Har du prøvd uten kuldekrem? Mange barn tåler nok kulde godt uten å smøre med krem. Er også greit å tenke på at man ikke nødvendigvis vasker ansiktet så godt på morgenen, huden danner jo ett naturlig fettlag som beskytter mot kulde.
miapia Skrevet 8. januar 2010 #8 Skrevet 8. januar 2010 Er ikke sikkert det er derfor. Jeg bruker heller en vannfri krem før de skal ut i verste kulden. Trenger ikke krem utenom.
~sjiraff~ Skrevet 8. januar 2010 #9 Skrevet 8. januar 2010 Uansett krem (vannfri eller ikke) så bør den vel smøres på såpass tislig at den har trukket seg inn i huden før barnet skal ut. Det kan danne seg svette/fukt under de vannfrie kremene som ikke har trukket inn og dermed kan frostskader allikevel oppstå.
-trollemor- Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #10 Skrevet 8. januar 2010 har brukt akrem en stund nå, den skal være god mot det meste. Tom jeg bruker den :-) god mot rynker og! Og tørre hender... Men må svare deg på det du sier vedr morgenvask... jeg bruker vel så og si alltid kluten om morgningen, da med kun vann og lett over ansikt. Men bruker dere krem til deres små hver dag?
~sjiraff~ Skrevet 8. januar 2010 #11 Skrevet 8. januar 2010 Mnstemann har eksem så han smøres stort sett hver dag, men jeg unngår ansiktet på morgenen. Eldste smører jeg sjelden. Men som sagt jeg vasker ikke ansiktet med vann om morgenen da det er så kaldt. Tørker bort verk i øynene eller snørr under nesa - that's it. Har ikke egen kuldekrem og har hittil ikke trengt det.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 8. januar 2010 #12 Skrevet 8. januar 2010 Her smører vi sjelden, verken med kuldekrem eller annen krem=) Tror huden fikser biffen av seg sjæl, for snella har ihvertfall helt bra hud, også nå på det kaldeste!
BettyBoob Skrevet 8. januar 2010 #13 Skrevet 8. januar 2010 pjokken på snart 4 blir veldig rød og tørr i kinnene i kulda, så han smører jeg med kuldekrem (sebamed sin uten vann) på morgenen når jeg leverer i bhg. Da er det godt trukket inn til de skal ut senere på dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå