Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 8. januar 2010 #1 Skrevet 8. januar 2010 Hadde fri hele jula, da hadde jeg ikke så mye kynnere.. Bare om jeg stressa, og det gjorde jeg jo ikke så ofte=P Men etter en dag på jobb, og hvertfall etter en hel uke på jobb får jeg sinnsykt masse kynnere som varer hele fredagskveld og hele lørdag. På søndag har det roet seg en del igjen.. Hvorfor i alle dager får jeg det så ofte? Er jo plagsomt, og blir jo litt redd... Er ikke vonde, men kjenner jo godt at livmora strammer seg skikkelig.. Er bare i uke 20 også, blir det verre???=/
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 8. januar 2010 #2 Skrevet 8. januar 2010 Jeg begynte med kynnere i uke 8...jepp!!Og de var vonde. Hadde steinhard mage stort sett hele svangerskapet og hadde flere dager hvor det var så vondt at jeg ikke klarte å stå. Det var vist ikke farlig,og ikke noe å gjøre noe med.Betryggende..... Men det er jo greit å få sjekket det uansett. Håper det gir seg!!Lykke til:-)
cabana Skrevet 8. januar 2010 #3 Skrevet 8. januar 2010 Bare pass på at den ikke irriterer livmorhalsen.. Begynte tidlig med meg også,gikk til ul på sjukehuset og han ville sjekke livmorhalsen.. Der viste det av pga sterke kynnere hadde den krympet fra 4 cm til 2 cm... Han sykmeldte meg og jeg fikk time om to uker for sjekk... to uker etter hadde den igjen krympet til 9 mm og jeg ble lagt inn på fødeavd... kynnerne måtte de roe ned så det ikke skulle bli til rier... sterke kynnere kan utvikle seg til før_rier om en ikke tar dem på alvor.. Ikke for å skremme deg,men om jeg var deg hadde jeg tatt en sikkerhets sjekk.. Kan være greit å være på den sikre siden Nå er jeg kommet så langt at jeg får være litt oppegående,men må fremdeles ligge endel... Kynnere er ikke til å kødde med...
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 8. januar 2010 Hmm.. Jeg var på UL på tirsdag da.. Og da målte hun iallefall avstanden mellom morkaka og livmorhalsen.. Men sa ikke noe om at hun målte livmorhalsen da.. Skal tilbake på UL den 20. for å sjekke om denne jenta også har hjertefeil.. Så kan jo spørre da.. Har veldig liten lyst til å bli sykemeldt pga kynnere altså... Men har vel i grunnen også veldig mye mindre lyst til å føde før uke 37. Trodde ikke kynnere var så "farlig".. Men de er ganske plagsomme! Og hadde en del med Iris også, og de var vonde.. Disse er på grensen mellom veldig ubehagelig og nesten vond... Hvis noen skjønner ? =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå