Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #1 Skrevet 8. januar 2010 .....men likevel klarer jeg ikke å gjøre noe med det!!! Og det hater jeg enda mere! Hva i all verden skal jeg gjøre for å bedre dette...........
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #2 Skrevet 8. januar 2010 Hva hater du med kroppen din? er du for tykk, for tynn? har du kvisete hud? Ta en dag om gangen, tror uansett ikke det går ann å begynne med at man skal trene masse timer hver dag, slutte helt å spise karbohydrater, spise bare sundt, ikke spise godter ol. Begynn i det små, du skal begynne å gå til butikken 1 gang i uka f.eks (om det er slik at du beveger deg for lite) Du kan begrense snop spising til helger, kjøpe mer frukt, ha mer grønnsaker til middager, Er vanskelig å gi deg råd når jeg ikke vet "problemet".
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #3 Skrevet 9. januar 2010 Jeg er for tykk! Ting henger og slenger,disser og har celulitter hele veien på rumpe og lår!! Til o med på leggene har jeg begynt å få celulitter på. Jeg spiser nesten ikke noe,jeg har alltid frisk frukt i huset som jeg spiser hver dag,og jeg prøver å være flink til å ha grønnsaker til middag hver dag. Og lar ikke det seg gjøre har vi salat om det skulle passe... Jeg har en jobb som jeg beveger meg masse i og jeg har ikke sertifikat så det sier seg selv at jeg må gå mye. Noe jeg også gjør. Går til bussen hver dag(ca 2,5km) og er i bevegelse hele dagen siden jeg også har to unger og et hus og ta meg av.+ at jeg går turer jevnlig. Jeg blir rett og slett deppa over å se hvordan kroppen min ser ut og jeg har ikke fyllt 30 en gang. Skjønner rett og slett ikke hva jeg skal gjøre for å få rompe og lår til å bli mindre,og ikke minst få bukt med disse hersens celulittene!! Men jeg må innrømme at når kvelden kommer,kommer også søtsuget og da er det veldig lett å finne ett eller annet spiselig i skapet. Jeg vet at å spise sånt på kvelden ikke er bra og det er den biten jeg også sliter med å kutte ut. Men det går rett og slett ikke. (det er jo så godt å få ha noe spiselig for seg selv når ungene har lagt seg) Uansett,tror jeg fettsuging kan være eneste mulighet for meg å bli kvitt problemet mitt. Et annet problem da er at jeg egentlig ikke tør,og lommeboka er selvfølgelig ikke medgjørlig på det området. uff.....Jeg vil jeg vil,men får ikke til...........
blond Skrevet 9. januar 2010 #4 Skrevet 9. januar 2010 Du spiser for lite og kroppen din suger til seg alt den får og lagrer det som fett siden den vet at det kan bli lenge til neste gang den får mat. Søt-/matsuget på kvelden kommer antakelig fordi du har sultet deg gjennom hele dagen. Sett opp et matregime med fire-fem faste måltider til dagen (avhengig av hvor mange timer du er våken), etter klokken 20 spiser du kun et lett kveldsmåltid, helst ingenting etter klokken 20. Sett opp menyer for middager og lunsj for en måned om gangen og finn retter som gir deg nok næringsstoffer og som er variert. Frukt er bra, men du trenger kanskje ikke mer en 2-3 per dag, spis grønnsaker ellers (frukt=sukker, grønnsaker gir mer fiber). Lær deg om næringsstoffer i matvarene og om hva som gir energi, men er fettfattig. Når du kommer inn i en sunn spiserytme og med variert kost, vil dette etterhvert bli en del av hverdagen din og du kan fjerne fokuset fra maten. I starten bør du sette av god tid til måltidene og kjenne på smak og konsistent, bruk god tid til å tygge og vær til stede i måltidet. Lær deg å sette pris på maten. Du fortjener mat! Gjem vekten og glem kroppens utseende. Ikke klem og klyp i kroppen for å sjekke celulitter og fett. Finn aktiviteter du liker, gjerne sammen med barna. Fokuser på hva som er morsomt. Høres ut som du er generelt aktiv i hverdagen; fortsett med det. Ikke slank deg slik at barna merker det, f.eks ved å lage annen middag til deg. Gode kalorier skal deles, så ikke spis godterier på kvelden! Inntil du blir vant med å spise variert og flere måltider hver dag trenger du ikke tenke på godteriet om kvelden. Det kutter du ut når kroppen har lært seg at den får nok mat gjennom dagen. Kjøp klær som gjør at du føler deg vel. Kjøp en god bh (selv om det er dyrt), klær betyr mye for velværet! Det tar tid å snu kroppens vaner, men hold ut og ikke gi opp, kroppen skjønner det etterhvert! Lykke til!!!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #5 Skrevet 14. januar 2010 Beklager, men det er antagelig INGENTING i veien med KROPPEN din. Problemet ditt sitter i mellom ørene. De andre innleggene her kommer med utrolig fornuftige råd, hvorav det viktigste er å sørge for å spise NOK, fornuftig, sunt og ikke minst jevnt i løpet av dagen. Du har kjørt deg inn i et svært skadelig spor. Med å sulte deg det meste av dagen endres forbrenningen din til sparebluss, og til slutt ender du med å overspise til kvelds. Tenk på det: Du overspiser vel ikke hvis du har spist nok god og sunn mat og er mett og fornøyd? Hvis du nekter å godta disse rådene er du både vrang og ikke minst har du problemer med å se deg selv utenfra, noe som er et tydelig tegn på spiseforstyrrelser. Kanskje du burde ringe IKS? Ellers: Hvorfor mener du at du har cellulitter på leggene? Det vanlige (som nesten ALLE har) er cellulitter på rumpe og lår. Jeg håper du ikke sammenligner deg med tenåringer eller photoshop-redigerte modeller (ofte også tenåringer...). Det er ikke normalt å ha silkeglatt hud over hele kroppen gjennom hele livet. Og det er ikke normalt at alle skal være like slanke. Jeg har et godt praktisk råd til deg: Ta med deg ungene og dra til et badeland eller svømmeanlegg der det ofte er mange småbarnsfamilier. Ikke vær redd for å vise deg i badedrakt. Hvis du bare klarer å slutte å være så selvopptatt og virkelig SE på folk rundt deg, så vil du oppdage massevis av folk med all verdens kroppslige feil og mangler -som likevel bader og koser seg ubekymret! Det du ser da er det "normale", dvs vi mennesker slik vi virkelig er. Og når du først er der, eller neste gang du er på stranda (virker lenge til nå, dessverre...): Spør kjæresten din eller bestevenninen din om de ikke kan peke ut en person med omtrent samme kroppsfasong som deg, be dem om å være ærlig. De fleste blir positivt overrasket over at andre mennesker ser på dem som slankere enn de selv tror. Mange med negativt selvbilde (som deg) lager seg et slags skremselsbilde av hvordan de ser ut som ikke er i nærheten av virkeligheten. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #6 Skrevet 14. januar 2010 ... og èn ting til: Hva veier du, og hvor høy er du? Kjekt å vite for å bedømme om du egentlig har et vektproblem eller et selvbilde-problem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå