Gå til innhold

Ferdig salat - kan jeg spise det????


ranselja

Anbefalte innlegg

Kan man spise denne ferdigsalaten når man er gravid. Under 3 mnd på vei. Slitsomt å ikke vite. Tenker jo på det uansett hva man putter i seg omtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, med det mener jeg sånne pakker med ferdig oppkutta salat. Flere typer av dem i butikken. (grillsalat, favorittsalat, familiesalat +++)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...var det jeg umiddelbart tenkte på :D Sikkert fordi jeg akkurat hadde kjøpt det :o)

Men det kan man da spise... Er jo ikke noe forskjell om man spiser det eller salat man har laget sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg googlet på det å kom inn på et forum der det stod at man ikke skulle spise det. Aner ikke hvorfor. Ska til legen på mandag jeg, så da skal jeg spørre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig rart .... Om en er usikker kan en jo bare skylle salaten ekstra :o) For eneste grunnen til en skal være forsiktig med salat er vel pga at det kan være jord på den.

Spennende å se hva legen sier da :o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan den være sprøyta med noe for at den skal holde seg frisk og sprø lengre da tro? Kanskje det er derfor.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tenkte jeg ikke på. Håper det ikke er noe sånt, for da vil jeg ikke spise det uansett om jeg er gravid eller ikke.

 

Måtte bare sjekke nå :D Det står på den at den er pakket i pose som puster, slik at den holder seg sprø og frisk lenger. + "Helt naturlig uten tilsetningsstoffer"

 

Så ifølge det som står på posen om innholdet skal den være helt trygg å spise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdigkutta salat er ikkje farleg! Tvert om er det kjempesunt for deg og spira med salat, så knask i veg! :-)

 

Den einaste grunnen til at nokon er skeptiske til salat, er at det kan vera jord på (pga toxoplasmose) - men du vaskar jo uansett av jord før du langar innpå, så klart!

 

Og så er det ikkje alltid så smart med sånne påleggssalatar (rekesalat, italiensk salat o.l) som har vore ute i romtemperatur lenge, f.eks på frokostbuffet på hotell, eller (særlig) i utlandet. Bakteriar likar seg i varmen. Men viss påleggssalaten er fersk og rett frå kjøleskapet, er ikkje det heller farleg.

 

Her er den offisielle lista over kva som er "lov" og ikkje: http://matportalen.no/Emner/Gravide

 

Bon apetit! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg tenkte mest på den salaten man kjøper i små 2 porsjoners pakker. (hvis du skjønner) De har flere typer av dem i butikken, familie, favoritt, grill +++)

Men det virker som det ikke er noen forskjell på den og den man lager selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...