Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vi har tenkt oss til syden (Tenerif) 1 uke nå når jeg er 21 uker på vei. Vi har

ikke bestillt billet ennå for jeg klarer ikke å finne ut om det er en virkelig risiko å reise (til min manns store frustrasjon). Hvis jeg tar alle forhåndsregler med mat, drikke, soling etc. er det fremdeles en risiko?

Er redd for å skade lille knerten i magen og har så utrolig lyst til å reise og få litt varme i kroppen. :)

Noen som har noen erfaringer å dele eller noen meninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sist jeg var gravid dro jeg 1 uke til spania i uke 25.... helt supert det altså:) deilig med sol og varme, lå i bikini og stekte meg hver dag, hehe. Fikk megabrun mage som så ut som en skrumpet rosin etter fødselen, lol

Det var utrolig godt med en ferie, slappet av og spiste masse god mat!'

Sørg for å ha reiseforsikringen i orden, ikke spis salat (pga jord), drikk flaskevann (det hadde du sikkert gjort uansett) og kos deg masse:-)

Husk støttestrømper til flyturen.

Denne gangen blir det ingen Syden tur på meg men det er pga litt svangerskapskomplikasjoner. Men har allerede rukket å dra til Irland og England tidligere i svangerskapet da;)

Skrevet

Jeg skal til syden når jeg er 21 uker på vei. Legen min sa at hun anbefalte ingen gravide å reise til syden, men hallo kjenner mange gravide som har vært i syden og det har gått bra med alle. Tenker å styre unna salat og frukt uten skall, samt kun drikke flaskevann (noe jeg hadde gjort uansett).

Ta deg en tur til syden du, tenk hvor godt det er;)

Skrevet

Jeg var på Gran Canaria rundt uke 24 sist graviditet, og skal til Gran Canaria igjen i begynnelsen av februar. Vil da være omtrent like langt på vei som sist. Sist gang gikk det kjempefint. Gleder meg til å reise igjen! Vil være litt forsiktig med hva jeg spiser, og soling (pga. fare for overoppheting), men ellers skal jeg bare prøve å kose meg. Skal bli godt med varme nå som det er så kaldt i Norge...

Skrevet

Jeg hadde reist på flekken. Så lenge man tar forhåndsregler, skal det ikke være noe farligere enn hjemme.

Var i Spania i uke 7 sist graviditet og var på Gran Canaria i uke 10 denne gangen. Skal også til syden (muligens Tenerife) når jeg er rundt 25 uker. Det er svigers som ber oss med. De er litt frem og tilbake på hvor de skal. De har også snakket om Egypt, men hvis det blir det, så tror jeg jeg melder pass, for der har jeg blitt matforgiftet alle 3 gangene jeg har vært der.... Kanariöyene er ganske safe i så måte. Mye mer lik bakterieflora som vi er vant med.

Skrevet

Jeg skal på 2 ukers cruise i Karibien om to uker, da er jeg også i uke 21, legen min sa det var bare å reise og kose meg :)

Skrevet

Hei:) Jeg reiser til Tenerife i morgen tidlig og har snakket med legen min om dette. Hun anbefalte ikke reisemål som tyrkia, egypt, thailand og sånn pga stor forskjell i bakterieflora, men kanariøyene var absolutt ikke noe problem. Bare man tar forhåndsregler som å ikke spise salat, frukt som ikke kan skrelles, oster som ikke er pasteurisert, lokalt vann (kun fra flaske)dette gjelder også isbiter så be om drikke uten. Husk å kun spise godt stekt kjøtt og helst ikke buffetmat som har ligget ute en stund. Ellers er det bare å kose seg:) Jeg er 17+2 i dag. Kommer til å være nøye med håndhygiene, men det er jeg jo her hjemme også. Kjøp med deg en liten flaske antibakteriell sprit og vask deg med den etter håndtering av penger og før man spiser.

God tur!! Jeg gleder meg masse til å komme meg bort fra denne kulden en ukes tid:)

Skrevet

Hei

jeg har nettopp kommet hjem fra 3,5 ukes rundreise i Thailand og er nå inne i uke 27.

Min lege sa at det ikke var noe problem om jeg tok mine forhåndsregler slik som du har beskrevet over her.

siden jeg skulle på rundreise hadde jeg med meg matpakker til ulike steder siden Thailand ikke alltid har samme gode hygiene som feks spanjolene har.

jeg la meg heller ikke rett ut i solen i mange timer i strekk med magen i været, men holdt meg litt i solen og litt i skyggen, drakk masse vann og badet masse.

Som min lege sa.. det "farligste" er flyturen, dog var jeg på dobbelt så lang flytur som deg og fikk beskjed om at jeg måtte opp og gå litt med jevne mellom rom. Det gjorde jeg.

ALt er bare bra med barnet nå. han sparker fortsatt like ivrig og jeg er i kjempe form Såååååååååååå bare dra. Det er godt for kropp og sinn med litt varme. Husk de er gravide i landet du skal besøke også

PS. Da jeg sa jeg var gravid på restaurant og hadde bestilt thai massasje ble jeg nesten behandlet som en "prinsesse" såå gjør det.

hehe..

God tur. Håper du tør å dra. Jeg skal en uke til Italia i uke 34 om formen holder. (2 uker før man ikke har lov til å fly uten samtykke fra flyselskapet)

Skrevet

Tusen takk alle sammen! Da har jeg bestilt billetten og jeg gleder meg sånn. Lillegutt på 3 har aldri vært i syden før, så det blir ekstra moro å se han kose seg også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...