erteposen + 4 Skrevet 8. januar 2010 #2 Skrevet 8. januar 2010 Ikke så aktiv nå etter at jeg fikk tvillingene, men jeg har jobba som frivillig med asylsøkere siden jeg kan et språk som ikke så mange behersker:) Jeg er også aktiv på en kvinnekafe som er et møtested for ulike kulturer, der mat står i sentrum. Hyggelig, og det gir meg mye. Jeg liker å jobbe frivillig, og det har også gitt mange nyttige kontakter og organisasjonserfaring. Når barna blir litt større ønsker jeg at vi alle er frivillige på kirkens bymisjons kafe.
Gjest Skrevet 8. januar 2010 #3 Skrevet 8. januar 2010 Da jeg bodde i Oslo var jeg frivillig ved Frivillighetssentralen. Besøkte en ensom, eldre, herremann en gang i uka. Han hadde ikke noe familie og trengte bare litt sosialt samvær. Så vi drakk kaffe og snakket om at alt var mye bedre før:) Han var, og er, en utrolig trivelig mann! Og vi har fortsatt kontakt:) Etter at jeg flyttet nordover har jeg vært frivillig i Røde Kors
anesam Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 8. januar 2010 Å det hørtes flott ut!! Jeg bor på et litt mindre sted, men har så vidt vært i kontakt med en frivilligsentral her i kommunen. Har så lyst å gjøre noe for andre! Det var noen som startet et dagtilbud i julen (som et prøveprosjekt) for de som ikke hadde noen å dra til. De skulle gjøre det samme i påsken, så da tenkte jeg å melde meg som frivillig! Noen flere?
erteposen + 4 Skrevet 8. januar 2010 #5 Skrevet 8. januar 2010 Frivillighetsentralen er kjempe flott!!!
lille sprelle Skrevet 8. januar 2010 #6 Skrevet 8. januar 2010 Begynte med ulike verv da jeg var 14. Har holdt på både lokalt, regionalt, nasjonalt og internasjonalt . (verv i større sammenheng, lokalt som barne-og ungdomstrener i ulike aktiviteter)
Halepadde Skrevet 8. januar 2010 #7 Skrevet 8. januar 2010 Er i besøkstjenesten til Røde Kors og besøker ei eldre dame et par timer i uka. Skravler, drikker kaffe og leser for henne (hun ser dårlig).
neste*gang Skrevet 8. januar 2010 #8 Skrevet 8. januar 2010 Først så jobber jeg 8-16 på jobb og så jobber jeg 16-22 hjemme
Gjest Tale30 Skrevet 8. januar 2010 #9 Skrevet 8. januar 2010 Jeg er besøksvenn i Røde Kors. Og har nå søkt på en stilling som frivillighetskoordinator. Å kunne jobbe med dette på heltid hade vært fantastisk!
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 8. januar 2010 #10 Skrevet 8. januar 2010 Jeg har ikke så mye tid nå, er fulltidsstudent men en sønn på 6 uker. Men før jeg fikk han reiset jeg 2 mnd til Guatemala og arbeidet frivillig der med fattige barn. vil gjerne reise tilbake, men blir vanskeligere når man har fått barn gitt! turen kostet meg neste 50 000! Men kanskje det går an å spare, så kan man reise når han blir eldre og kan jobbe litt selv. Vente til han er 16! Ikke sikker han syntes det er så moro da kanskje. Frivillighetssentralen var en god ide:) Da går det an å hjelpe andre uten å bli blakk selv:)
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 8. januar 2010 #11 Skrevet 8. januar 2010 Jeg jobber gjennom Røde Kors:-) Hjelpekorpset - sitter sanitetsvakt på fotballkamper, utendørskonserter, er med på leteaksjoner, teater, sminker sår osv. Hjelper til på Barnas Røde Kors med aktiviteter for barn i barneskolealder... Leder i Røde Kors Ungdom i fylket, og sitter i distriktsrådet der:-) Jobber også med et "nødarbeids prosjekt" gjennom Latvias Røde Kors, for å hjelpe mennesker der... De har det virkelig jævli !! Reiser dit 1 gang i året.. Samtidig er jeg døråpner for 2 jenter på min alder som har sosial angst, eller bare mangler noen å snakke med:-) Mannen får ta sin tørn hjemme når jeg er med på disse tingene, det høres mye ut, men noen timer i uka gjør underverker for andre! Mange kan gjøre en forskjell i livet til noen andre, hvis man oppgir noen timer foran tv i uka...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå