Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #1 Skrevet 8. januar 2010 jeg hadde inntrykk av når ungen var mindre gjorde jeg ikke annet enn å gå i klesbutikker og kjøpe klær, men han vokste jo fortere ut av klærne.. Nå har jeg helt stagnert. Det er omigjen og omigjen klær hele tiden til jeg ser det er blitt for små... dessuten så er han så aktiv i barnehagen at det blir lurest å bruke "arbeidsklær" og midtvinters bare ullklær.. mens når han var mindre var det mer pynting og nye klær.. er det sånn med flere eller styrer dere på med nye klær ofte?
venterliteknøtt Skrevet 8. januar 2010 #2 Skrevet 8. januar 2010 Jeg har en datter på 2 år og jeg synes at jeg har kuttet drastisk ned på klesinnkjøpet. I barnehagen midtvinters bruker hun bare fleece og ull, mens det på vår og høst er mest joggebukser og enkle gensere. Klærne er også lengre passelig, så behovet for nye klær er ikke så stort, for det går i rykk og napp med veksten hennes. Jeg kan kjøpe minimalt med nye klær, før hun plutselig trenger helt ny garderobe i større str og tre par nye sko..så jeg kjøper større str på salg nå i januar og legger av penger til klær og sko.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 8. januar 2010 #3 Skrevet 8. januar 2010 Synes egentlig nesten aldri jeg har kjøpt klær til ungene. Siste plagget jeg kan huske å ha kjøpt til lillemor på 4 år er en 3 pk med longs som jeg kjøpte i høst. Kjøpte forresten en ull truse til henne i dag, men det var ikke fordi hun ikke har truser, bare fordi jeg så et program på tv om at poenget med ull longs ble borte når man brukte bomullstruser under. Vi er flinke å ønske klær til jul og bursdag. Bestemora til ungene er også ekstremt glad i å kjøpe klær, særlig til lillemor. Har ofte hendt når hun har hatt henne med seg til byen en lørdag at hun kommer hjem med "ny garderobe"
Agehya Skrevet 8. januar 2010 #4 Skrevet 8. januar 2010 Lillesøster på 4,5 får nesten aldri nye klær. Hun arver av storesøster og et søskenbarn med det resultatet at skapet er sprengt. Kjøper nytt undertøy, sokker og noen nye genserer, men ikke så mye mer enn det. Etter en opprydding talte jeg opp 15 bukser i skapet, og det er til en jente som nekter plent å gå med bukser. Lillesøster går stort sett med ullundertøy og en kjole over, men jeg prøver å få på henne finere klær f.eks. i helgene. Storesøster får nytt for hun har ingen å arve, og vokser veldig for tiden. Så klærne etter henne havner i skapet til lillesøster før jeg får sukk for meg. Men begge sliter mye mindre på klær nå enn før, og kan faktisk gå i de samme klærne i to dager. Men hun begynner til gjengjeld å bli meget bevisst på hva hun går med, så dette kan fort snu. Jeg vasker mye mindre nå enn for bare 1 år siden, så det går hele tiden på ned. Merket stor forskjell etter storesøster begynte på skolen, ingen malingsflekker og slikt.
Tokatter_USA Skrevet 9. januar 2010 #5 Skrevet 9. januar 2010 Vi har flere jenter vi arver etter, så vi har langt mer enn vi trenger. Spesielt mye bukser, som hos Agehya, nesten alle helt eller nesten ubrukte, for i denne alderen ser det ut til at jenter foretrekker kjoler. I tillegg liker mannen min å handle i bruktbutikk, særlig ytterjakker i god stand og kvalitet. Ikke bare har vi ikke behøvd å kjøpe nytt til datteren vår - jeg har heller ikke behøvd å kjøpe nytt til meg selv på mange år, for han er så flink! Det eneste jeg kjøper nytt til 5-åringen er strømpebukser (de varer ikke lenge), truser og sokker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå