Gå til innhold

har jeg skremt vettet av min lille?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tannpussen er jo så viktig og jeg var tidlig ute med å sette igang det.. og det gikk med skrik og vræl hver gang,,, inntil når han sluttet å skrike da var det så vanskelig å få inn tannbørsten at jeg ba han skrike likevel..

nå kommer han selv med tannbørsten hver kveld og sier du mamma vi må børste ut karius og baktus sånn at de ikke begynner å dunke i tennene mine.. (han har sett filmen sikkert 1 million ganger) men grunnen til dette er vel mor som sa en kveld at nå må vi pusse tennene eller så får du slike tenner som mamma der karius og baktus bråker hele tiden..

det er vel feil barneoppdragelse å bruke skrekk og gru.. ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Funker det ikke da?

Min sønn pusser også ut karius

Skrevet

Det er jo på en måte sant. Om du har dårlige tenner er det jo sannsynlig at han også kan ha det. Da er det jo viktig at han pusser.

Skrevet

Virker han skremt? Jeg synes ikke det er feil å bruke Karius og Baktus som grunn for å pusse tennene og jeg tror at barna skjønner poenget og ikke blir skremt. Ellers skal man ikke skremme barna, men gi de et realistisk bilde av hva som kan skje, men noen ganger må de bare høre på uten å få forklaringer på ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...