Gå til innhold

feriepenger ved arbeidsledighetstrygd?noen som kan??

Anbefalte innlegg

Skrevet

får man utbetalt feriepenger for hele perioden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ferietillegg (feriepenger) gis dersom du har mottatt dagpenger i mer enn åtte uker i løpet av kalenderåret. Tillegget utgjør 9,5 % av brutto dagpenger som du har mottatt i opptjeningsåret, og utbetales vanligvis i månedsskiftet januar/februar året etter opptjeningsåret. Dette gjelder selv om dagpengeperioden avsluttes tidligere.

Det er det som står på nav sine sider!

kjekt å vite siden jeg faktisk ikke var klarover at man får dette ferietillegget! Så da ramler det inn ekstra penger på kontoen i månedskiftet. Utrolig deilig!

Skrevet

oki da stemmer det da..synes at det er rart at når enn er sykemeldt så får man feriepenger bare for ett vis antall uker,men som arbeidsledig får du feriepenger for hele året..hvis du har vært arb.ledig så lenge da...

Skrevet

Rart system det der, men det har vel noe mer å gjøre at når du er sykemeldt så får du din vanlige lønn mens du på dagpenger bare får en bestemt prosentandel.

Kjekt for meg værtfall å få den overraskelsen at jeg faktisk får litt ekstra penger om ikke så mange ukene. Kommer godt med når man akkurat har kjøpt bolig!

Skrevet

bra for deg at jeg spurte da:)hyggelig for deg.sant som du sier ang prosent andel av lønn.den gangen for 12år siden da jeg var arb.ledig så var det ingen feriepenger så bra de har gjort om på det da.

Skrevet

Jeg hadde vel fått sjokk å blitt veldig paff når pengene plutselig var på konto om du ikke hadde spurt å jeg hadde sett det! =) Hadde overhodet ikke forventet å få noe ferietillegg så dette var virkelig en fin nyttårsgave!

Håper året fortsetter som det har begynt, for nå ser alt ut til å gå min vei. Så er bare å krysse fingrene for at det løser seg med jobb også i nær fremtid!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...