spennendetider Skrevet 8. januar 2010 #1 Skrevet 8. januar 2010 ?? Trodde egentlig ikke det var nødvendig for så små.....
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 8. januar 2010 #2 Skrevet 8. januar 2010 Nei, de skal ikke bruke hodepute =) jeg la faktisk en gulpeklut under hodet til gutten min om natten, så jeg slapp å bytte laken hver dag
Lisa,Vegard&Tarjeis*mor Skrevet 8. januar 2010 #3 Skrevet 8. januar 2010 Nei. De skal ligge flatt. Jeg har brukt flanellbleie under hodet til babyene mine og kommer til å gjøre det denne gangen også. Mine har ikke begynt å bruke hodepute før de var 1,5-2år gamle.
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 8. januar 2010 #4 Skrevet 8. januar 2010 gutten min er forresten 2 år straks, og begynte med pute først nå
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 8. januar 2010 #5 Skrevet 8. januar 2010 jeg har brukt en helt flat en, for å samle opp eventuelt gulp o.l.
Vimsetrollet Skrevet 8. januar 2010 #6 Skrevet 8. januar 2010 Det er litt forskjellig mening om dette, vet jeg. Ei venninne av meg hadde fått høre av helsesøster babyer gjerne kunne bruke pute. Jeg gjorde ikke det til eldstemann og tror ikke jeg kommer til å gjøre det nå heller. Bruker bare et tomt putevar eller en gulpeklut under hodet.
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 8. januar 2010 #7 Skrevet 8. januar 2010 Jepp, putevar uten pute eller bare en flanellsklut under hodet her også )
Gjest Skrevet 8. januar 2010 #8 Skrevet 8. januar 2010 Jeg har ikke brukt pute til lillegutt før han ble rundt 2 år. Brukte og kommer til å bruke flanellklut eller bare putetrekket under hodet.
Hurra <3 Skrevet 8. januar 2010 #9 Skrevet 8. januar 2010 NEI! De skal ikke bruke pute! Større fare for pustestans/ krybbedød. Barnets hode er så stort ifh kroppen at det allerede er litt framoverlent når de ligger. Du vil ikke at det skal bli ennå mer framoverbøyd for da "knipes" luftrøret mer sammen.
freia *overtid* Skrevet 8. januar 2010 #10 Skrevet 8. januar 2010 Har bare brukt putevare på mine to barn til de var ca ett-to år, gjør nok det denne gangen også....
ღMadame_mim ღ Skrevet 8. januar 2010 #11 Skrevet 8. januar 2010 Jeg har kjøpt ganske store gulpekluter med fine mønster på :-)
HeidiL Skrevet 9. januar 2010 #12 Skrevet 9. januar 2010 jeg har fått pute av svigerinnen min - hun jobber på nyfødt intensiv og de har fått nye regulativ som sier at det er påvist mindre krybbedød ved bruk av pute - fordi baby ikke får snudd på hodet sitt... Men må bruke spesialpute til spedbarn, da.. den er helt flat der nakken, skuldrene og bakhodet skal være og har en liten kant rundt resten... er jo viktig at man legger barna på ryggen slik de skal ligge, da, hvis man bruker pute... hadde ikke fungert hos ei venninne, for hun har lagt dem alle sammen på hhv mage/side (dritskummelt spør du meg!!)
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 9. januar 2010 #13 Skrevet 9. januar 2010 Vi brukte pute til vesla, og kommer til å bruke det helt fra starten med gutten som kommer. Vi ble anbefalt av fysioterapaut, for snuppa fikk skjevt hode og hadde stiv nakke. Men, det er viktig å bruke en spesialpute, den vi bruker er nok samme type som hun over har fått. http://www.barnasfysioterapeut.no/BabyDorm.html
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 9. januar 2010 #14 Skrevet 9. januar 2010 Sant at det går fint å bruke pute. En trenger heller ikke de spesialputene, men de må være små og flate. Det som er viktigst er jo hvordan du legger babyn. De skal ligge på rygg og så må du passe på at babyn har hode til annenhver side for å unngå skjevhet i hodet og nakke. En annen ting ved bruk av pute, er at den skal ikke ligge kun under hodet, men ned under ryggen også, til korsryggen. Både fysio og de på nyfødtintensiven anbefaler bruk av pute.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå