Gå til innhold

inspirert: dater fra nettet... historier ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har noen morsomme/tragiske/søte historier å fortelle om folk man har møtt fra nettet??

Jeg møtte en som framsto som superkoselig en gang... så under daten så spurte jeg vel mest på kødd om hvor mange ganger han hadde vært i fengsel.. joda han hadde sittet inne 54 ganger (på glattcelle / sonet / varetekt)... og da slo det meg at det navnet hadde vært på forsiden av dagbladet et par mnd i forveien. Følte det var en skikkelig trygg date... hehe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oi, shit. Jeg hadde blitt skikkelig redd om jeg var deg, HI ;-)

Jeg har en liten historie selv også. For noen år siden hadde jeg profil på nettby. Der kom jeg i kontakt med en skikkelig kjekkas som bodde i en by som jeg skulle studere i etter sommerferien var over. Etter at vi hadde snakket en del via brev på nettby begynte vi å kommunisere på MSN, og senere via telefon. Vi hadde også webcamera, så vi kunne se hverandre mens vi snakket med hverandre. For hver samtale ble vi bare mer og mer betatt av hverandre, og begge fikk relativt høye telefonregninger. Denne gutten skulle i militæret før jeg flyttet til byen jeg skulle studere i, så dersom vi skulle møtes måtte det skje fort. Det endte med at han kjørte i over 2 timer for å besøke meg på hjemplassen min! Når jeg tenker tilbake på det så tenker jeg at vi var jo heeelt gale! hehe.. Men det endte heldigvis godt og vi ble kjærester, og senere samboere. Nå venter vi barn sammen i februar og gleder oss veldig til det. Det er rart hvor tilfeldig det er at vi i det heletatt møttes!

Skrevet

ja jeg lo ikke... hvertfall ikke siden jeg i tillegg hadde invitert han hjem til meg... men endte bra da.

Utrolig søtt da... Gratulerer som vordende mor!! og ja ting er utrolig tilfeldig :)

HI

Skrevet

Når jeg og ei venninne var 14 år, så kjedet vi oss en helg, og satt da på mIRC. Er noen år siden dette da.. :P Var på den tiden det kun var isdn, og vi måtte legge en tier på en krukke hver time, hvis ikke fikk vi ikke lov å bruke dataen av faren hennes. :P På mIRC kom vi i snakk med en del gutter, og vi avtalte at vi skulle møte de i byen.. Vi hadde selvsagt sagt at vi var høye, blonde, veltrente, 25år og med silikon..(kan ikke fatte at de gikk på den.. :P ) Så avtalte vi møtested, og dro for å se om vi kunne se guttene.. haha.. Vi satt bak en avis og fniste med solbriller og is som dekk.. Må jo ha sett så åpenlyst ut, men da var vi smarte.. :P Han ene dukket opp og bare surret.. Var vel kanskje en 18-19.. Så kom det en mann som var 40+, og hadde løyet litt han og, og da ble vi så skremte at det turde vi ikke igjen.. :P Heldigvis så turde vi ikke si hei til dem, eller noe da.. Bare glodde å fniste.. Haha.. Tragisk, men så morsomt vi hadde det da.. :P

Skrevet

Jeg har mange...:P Kan jo fortelle en av dem...

Jeg var 15år gammel og chattet en del på irc (for dem som vet hva det er). Møtte en fyr der som ble 18 kort tid etter at vi startet å chatte sammen. Kjempespennende for lille meg! Veien til telefonsamtaler var kort, alt dagen etter ringtes vi. Den neste uken ble det mange, lange og fine telefonsamtaler. I løpet av disse ble det bestemt at jeg skulle komme på besøk første helgen (Ja, jeg var ung og dum, og forelsket).

Jeg hadde ikke sett bilde av fyren, men han sa han var litt stor. Han var fantastisk hyggelig å prate med og jeg så for meg en skikkelig kjekkas med et par kg for mye.

Sa til mamma at jeg dro til hjemstedet mitt den helgen, i stede bestilte jeg flybillett og dro for å besøke internettfyren, som jeg forresten hadde lovet å kysse.

Vel fremme på Sola fikk jeg sjokk. Typen var svært overvektig og ikke noe attraktiv overhode (Jeg synes han lignet på han Kjell Bjarne i tv-serien "De syv søstre"*3, for de som husker den). Jeg hadde mest lyst til å snu, men hadde jo ikke penger til å kjøpe ny billett. Kunne jo heller ikke ringe mamma da hun trodde jeg var et helt annet sted.

I bilen på vei hjem til han lurte han på det kysset jeg hadde lovt ham. Jeg turte ikke gjøre annet enn å kysse ham... Og det måtte jeg pent gjøre hele helgen.

Vi bodde hjemme hos hans foreldre (heldigvis) og han var snill og grei. Ville meg nok alt det beste og merket vel at jeg ikke hadde det bra. Men jeg hadde ikke vett tilå si ifra om noenting, så han skulle holde rundt meg. Spurte om han kunne bli med i dusjen, om jeg ville sove med ham osv. Fikk heldigvis unngått det...

Uansett; på flyplassen da jeg skulle hjem tok jeg mot til meg og sa at jeg trodde at dette ikke kom til å funke. Han tok det greit, hadde vel kanskje skjønt det av seg selv...;)

Jeg må si jeg hadde utrolig flaks. Han kunne jo vært hvem som helst! Han var snill og ville meg ikke noe vondt.. Jeg var ung og dum og på leten etter en kjæreste.

Skrevet

Jeg har også en mirc historie. Dette var for ca 12 år siden. Jeg var vel 16 år, han var nærmere 30.

Jeg chattet med en mann fra usa mens jeg var på skolen (eneste plassen jeg hadde tilgang på internet.) Han var kjempe hyggelig og morsom. Vi hadde en humoristisk tone.

Ved en anledning spurte han om jeg ville gifte meg med ham. Jeg trodde selvsagt han spøkte og svarte "ja". Trodde jo ikke at mannen mente det. Etter en god stund begynnte han å mase om når vi skulle gifte oss, jeg trodde fremdeles at vi hadde en spøkefull tone og var helt med på å diskutere bryllupet vårt...

Da han skulle bestille billetter til norge fant jeg ut at han faktisk IKKE tullet... Jeg måtte jo da avlyse "bryllupet" og fortelle at jeg trodde det var en spøk. Mannen ble rasende og ringte meg hjemme (Idioten meg hadde oppgitt mitt fulle navn til ham) Han skjelte meg ut, helt rabiat... Veldig glad det var et stort hav mellom oss kan du si...

Lærte en del om det å være anonym på internet av den episoden der. Lærte også at det ikke alltid er så lett å tolke ironi og humor når en chatter.

Skrevet

Jeg og en venninne chattet på IRC og traff en fyr som var to år eldre enn oss (vi var vel 16)

Han var hyggelig og morsom og alt, men verken han eller vi hadde bilde.

Vi avtalte å treffe ham etter en stund, og reiste spente til møtet i byen her.

Og stakkars gutten som dukket opp var en skikkelig "nerd", en datagutt som hadde høyvannsbukser og i tillegg så var han albino. Vi holdt jo på å dø, vi som hadde sett for oss en blond og blåøøyd kjekkas.

Men jeg syntes oppriktig synd på gutten...

Snill var han da...

Skrevet

Var med en venninne som moralsk støtte da hun skulle treffe en fyr fra mIRC.. de hadde aldri sett bilde av hverandre, men hadde chattet i timesvis i flere uker... de var sååååå forelsket!

glemmer aldri det øyeblikket da vi så han komme av toget (hadde avtalt at han skulle ha på seg en grønn og hvit stripete genser så hun skulle skjønne hvem som var han)..

Han kom humpende ut med stokk, var dverg og veldig sjeløyd.. det var bare noen få av tinga som "feilte" han...

i tillegg var han kjempesarkastisk og potte sur, og han var allergisk mot inneklima på offentlige steder så vi kunne ikke gå inn på kafé eller noe sånt.. men røyka som en skorstein..

endte med at vi løp, halvt livredde, halvt gapskrattende...

huff!!

Skrevet

hahaha... jeg ler så jeg griner... flott med han dvergen a gitt :)

HI

Skrevet

Ei venninne chattet med en kar som hun reiste til en av nabobyene for å møte, jeg måtte være med og satt på en cafe å ventet...haha:)

Han bodde i en studentleilighet og de skulle møtes der...

Han var absolutt ikke som han hadde gitt seg ut for, og han trodde de var sammen og oppførte seg deretter.. hadde visst nok vært helt grusomt..hun var vel 18 den gangen så voksen nok til å kunne si nei og ta ansvar for seg selv heldigvis..

Jeg glemmer de aldri..

Syns egentlig synd på han da, han ønsket seg jo så gjerne ei jente... men å lyve fram et helt totalt annet bilde av seg selv for og oppnå det blir jo bare feil..

Skrevet

Møtte en på kafe etter å ha sendt flere mail fram og tilbake, En av de første tingene han fortlate meg der som han ikke hadde fortalt før var at han bodde på ungdomshjem mesteparten av ungdomstiden grunnet hans egen oppførsel. Og at han hadde søkt seg på big brother (ja mange år siden dette.) Og så fortsatte han å prate om hvor utrolig gjenre han ville bli plukket ut til det og hvor kult det hadde vært. Jeg pratet overhode ikke men det merket han seg ikke med.

Merkelig nok ble det helt krise med barnepass for min søster den dagen og jeg måtte gå etter 40 min eller så. hehe

Men jeg møtte også exen min på nettet og vi var sammen i nesten 5 år og selv om vi ikke er sammen lengre er vi fortsatt gode venner og har barn sammen.

Så ikke alle er like merkelige heldigvis

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...