Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hatt morkaka liggende ut mot magen? og når begynte dere da for alvor å kjenne spark? Jeg kjenner omtrent ingenting og er halvveis i morgen. Morkaka mi ligger ikke i veien for fødselskanalen men som en "støtdemper" ut mot min mage... er flergangsfødende også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da har du det akkurat som meg!

Jeg er "bare" 16+5, men morkaka ligger på fremre vegg og på UL i går sa legen at jeg ikke skulle bekymre meg om sparkene lot vente på seg. Regner med at du har vært på UL og at alt så bra ut der?

Skrevet

Er andfregangsfødende og har også morkaka på fremre vegg.. kjenner litt spark.. men svakt....er 19 uker.. tror vi må vente til rundt uke 25 før vi kjenner orntlig spark

Skrevet

Føles så utrolig lenge å vente, men er vel pent nødt til det. Skulle så gjerne kjent skikkelig de gode sparkene som vitner om masse liv! Jeg har vært på mange ul, jeg følges opp av nasjonalt senter for fostermedesin på St.Olavs pga min tidligere graviditetshistorie, så kjenner jeg trenger virkelig å kjenne liv snart....:(

Skrevet

Jeg er førstegangs og kjente ikke liv før jeg var 20+5! På bursdagen min:)

har foranliggende morkake. Så er helt normalt at det tar litt tid:) Kjente heller aldri bobling og div jeg da, første tegn på liv var to spark da jeg var 20+5:)

Så er nok bare å være tålmodig,selvom jeg vet at det ikke er så lett:)

er 25+4 i dag og har kjent masse liv hver dag siden første spark:)

Skrevet

Har det noen betydning at morkaka er foranliggende for uten at man ofte kjenner sparkene fra barnet seinere?

Skrevet

Ja, det har betydning. Det fungerer på en måte som en støtdemper om den er foranliggende og tar opp sparkene...derfor må babyen bli større og sterkere ofte for å klare å sparke "gjennom".

Skrevet

Jeg har foranliggende morkake, og synes ikke det har vært noen demper på sparkene. Er i uke 21 og har kjent gode spark i over en måned... :)

Skrevet

Jeg har morkaka forran sa hun på UL på tirsdag. Men jeg kjente liv i uke 12-13...

Og kjenner MASSE liv nå. Det humper og bumper hele tiden.

Men er ikke alltid jeg kjenner akkurat hvor hun sparker da, men kjenner det. Rart å kjenne spark gjennom morkaka synes jeg, kjennes litt ut som hun sparker mot ryggen istede..

Veldig vanskelig å forklare hvordan ting kjennes ut! Men jeg har kjent liv daglig siden uke 15-16..

Skrevet

Har foranliggende denne gangen, tok litt lenger tid før jeg kjente noe "utenpå" hvis du skjønner, men nå er det full baluba hver dag..... kan se magen sprette. er 22 uker!

En forskjell fra forrige gang er at nå har jeg utrolig mye mer spark mot blæra, men det er nok mer tilfeldig enn noe annet;)

Skrevet

Jeg har morkaken plassert på fremre vegg, men har kjent spark:) Det var først i dag at det gikk opp for meg at disse dyttene måtte være spark..og det er bare så utrolig:) Jeg er 17+2 i dag og har kjent bobling, rulling og litt sånne dytt en stund faktisk, men har trodd det var tarmbevegelse eller noe annet kroppslig.. men det ER babyen:) hihi. Hvis jeg legger meg ned eller sitter helt rolig og konsentrert så kjenner jeg ofte bevegelser, men ista var det skikkelige dunk rett nedenfor navlen..og det var flere etter hverandre:)

Jeg hadde forventet å måtte vente flere uker til før jeg kunne kjenne noe, men det er mulig å kjenne tidlig selv om morkaken ligger foran:)

Skrevet

Har hatt morkaka foran i begge svangerskap.

Nummer en var en særdeles rolig og bedagelig hybelboer, kjente henne fra ca uke 22. Men ikke så ofte og ikke så mye. Som førstegangsgravid var jeg usikker og ofte redd for den lille. Alle, både kollegaer og helsepersonell masa jo om all sparkingen jeg måtte kjenne.

Denne her er mye mer aktiv, fra ca uke 21 har jeg kjent daglig liv. Denne kjenner jeg flere ganger for dag, masse spark og riktig moro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...