Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #1 Skrevet 8. januar 2010 Her har samboer mast endel til stebarna om å dra til syden i sommer.Dette snakker jo selfølgelig stebarna veldig mye om!Og gleder seg sikkert! Vi fikk nylig en liten isammen (fellesbarnet) som vil være rundt 6.mnd i sommer,da han vil dra. Dette frister meg svært lite,og jeg syns at å dra en 6.mnd gammel baby til syden vil bare bli stress!!Jeg har sagt til sambo at an gjerne får dra med sine 2 andre barn,men ikke vårt.Dette skjønner tydligvis ikke han,og han "vil gjøre alt som en familie"!Han begynner å diskuterer med meg at han aldri kommer eller vil skille barna osv..Og at han godt kunne reise med barna alene,bare han fikk ta med seg alle.Dette syns ikke jeg er greit.Han mente også at vi ikke kunne bo sammen om vi ikke skulle dra sammen,eller at han drog alene med barna. Kan han bare dra uten mitt samtykke? Er det galt av meg dette her? Vil dere tolke meg som vanskelig i denne situasjonen? Takk for svar.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #2 Skrevet 8. januar 2010 Jeg syns du er vannskelig. Det er mye lettere å dra på en slik ferie når ungen er 5-6 mnd enn når de er 1,5 og 2,5 år.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #3 Skrevet 8. januar 2010 Er han ikke far til barnet? Og så må han ha ditt samtykke til å kunne ta barnet med på ferie?? Må du ha hans samtykke for å holde barnet hjemme? Dette blir for dumt! Hva er dere? 14 år???
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #4 Skrevet 8. januar 2010 Hvis han ikke kunne reise uten deg og barnet, burde han ha spurt deg på et langt tidligere tidspunkt. Som mor til en baby ønsker du jo ikke å sitte alene igjen her i Norge mens babyen er i Syden og kanskje får mindre oppmerksomhet enn han/hun burde?
Gjest Skrevet 8. januar 2010 #5 Skrevet 8. januar 2010 Å dra til syden med en baby på 6 mnd er helt uproblematisk. Ta med mat og bleier hjemmefra så har dere god plass i kofferten til det dere shopper der nede.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #6 Skrevet 8. januar 2010 Selvsagt kan han dra uten ditt samtykke med sine barn til syden.. Jeg syns du er vanskelig.. Han vil dra som en familie, og du vil ikke dra med et barn på 6mnd.. Maten bærer du med deg, og man kan få kjøpt bleier der.. Hva er egentlig stress med det?! Kan ikke skjønne hvorfor folk vil til syden om sommeren da, er jo nå det frister med syden, i denne kulden.. Men ellers enn det, så syns jeg du er vanskelig.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #7 Skrevet 8. januar 2010 Det er ikke noe problem å dra på ferie med en på 6 mnd. Det gjorde vi, og "problemet" var heller 4åringen! Hva er det som egentlig er problemet?
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #8 Skrevet 8. januar 2010 Er jo vel ingen garanti for at hun ammer vel?? Kommer jo ann på hvor dere skal å hvor varmt det er der. Jeg ville ikke reist med små barn til tyrkia i 40+ Hva er grunnen til at DU ikke vil til syden da?
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #9 Skrevet 8. januar 2010 Jeg ser vel stresset det vil medbringe! Vi stresser med dem (stebarna) her hjemme når vi har dem liksom.Frister ikke dra til syden da..
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 8. januar 2010 #10 Skrevet 8. januar 2010 det er ikke noe problem å dra til syden med en på 6mnd, men som hun over sier ville ikke dratt til de varmeste stedene.. vi var i Rhodos når lille var 10mnd å det var mye mye lettere enn når vi var i tyrkia når hun nesten var 2år.. og min søster å de reiste sammen med oss første gangen da vår var 10mnd og deres var nesten 7mnd å dette gikk som sagt helt fint..
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #11 Skrevet 8. januar 2010 Selv om dere stresser med ungene her hjemmer er det så mye å finne på når man er i utlandet så det reneger ikke bli noe stress der. Så lenge ungene får lege i bassenget eller på stranden er de nok fornøyde skal du se. Og slenger du på en is eller to er det toppen av lykke.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #12 Skrevet 8. januar 2010 Jeg ville da reist med mitt barn, fullstendig uavhengig av alder. Dreier det seg kanskje heller om at du synes det er slitsomt å reise på ferie med stebarna?
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #13 Skrevet 8. januar 2010 Frykter kanskej du blir sittende med babyen,mens far koser seg med de større?
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #14 Skrevet 8. januar 2010 Du er vanskelig. Han har tre barn han vil på ferie med. Når passer det for deg å dra med hele familien da?
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #15 Skrevet 8. januar 2010 Ser ikke stresset med å ha med en 6 mnd gammel baby på ferietur? Det er jo heller da det er minst stress. Og siden far gjerne kan dra med alle alene, så er det vel ingen fare at du blir sittende med ansvaret for alle. Kan hende det blir deilig for deg med et lite avbrekk fra hverdagen og alle rutiner en liten stund. Og babyen er så liten at du enda ikke ødelegger lenge innarbeida rutiner (for oss som har måttet gjøre det). Hvis det bare var deg, far og babyen, ville det vært annerledes da?
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #16 Skrevet 9. januar 2010 Aha, så det er ikke fellesbarnet på 6 mnd som er hindringen, men det at DU ikke vil dra på ferie med stebarna fordi det er så mye stress med dem???
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #17 Skrevet 9. januar 2010 Som en skrev over her, så kom det fram litt lenger ned at problemet "plutselig" var blitt stresset med stebarna. Du ser vel svaret selv HI?
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #18 Skrevet 9. januar 2010 Øh... Nei, han kan ikke ta med barnet uten ditt samtykke.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #19 Skrevet 9. januar 2010 Hvis barnet har pass, foreldrene har felles foreldreansvar, kan selvsagt far ta med barnet på ferie til utlandet. Han trenger slett ikke mors tillatelse tild et. Nå mkan jo mor være skrudd i hodet å anmelde for kidnapping, men da trenger hun jo seriøst hjelp.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #20 Skrevet 9. januar 2010 Klart han kan det? Hvorfor mene rdu han ikke kan det?
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #21 Skrevet 9. januar 2010 hvor gammel erstebarna,visst de ikke er 1 aar,og 1,5 aar skjoenner jeg faen ikke problemet.vi reiser mye,har reist med baby og stoerre og mindre barn alltid.. noproblem. men du vil tydeligvis lage problemer,i stede for glede seg over ferie,at stebarna kan faa en fin opplevelse sammen med pappaen sin og den nye lille babyen.ta deg sammen.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #22 Skrevet 9. januar 2010 Ja, jeg synes faktisk at du er litt vanskelig her. Du sier først at du synes det blir for mye stress å dra med en baby på 6 mnd til syden, noe som forresten går heeeeeelt fint, og så sier du etterpå at det blir for mye stress med stebarna. Stebarna er jo faktisk også en del av familien, skal de aldri få bli med dere på ferie da?! For hvis dere ikke kan dra til syden med dem, så vil du vel heller ikke ha dem med noe annet sted? Det finnes knapt noe bedre sted å ta med unger enn til syden, med svømmebassenger, strand, utflukter og miniklubber; det er jo helt ideelt med tanke på å redusere "stresset"! Det virker som om samboeren din er veldig opptatt av at dere skal gjøre ting samlet som en familie, og det synes jeg er kjempeflott! Det er dårlig gjort at du motarbeider dette...!
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #23 Skrevet 9. januar 2010 Jeg ville heller drøyd til for eks høstferien, da er det mindre varmt i for eks middelhavslandene, og babyen litt større - og dermed litt mindre stress å reise. Vi har selv leilighet i Tyrkia, og reiste dit først da mini var 8 mnd. Da kosa hun seg veldig! Og med leilighet, seng og ordna forhold var det bare kos å ha henne med. Men å reise på sommern orker selv ikke jeg, hehe. Dersom dette er en mulighet - kan du ikke heller møte han på halvveien der? Mat er null problem, vi hadde med grøt og melkepulver - og bleier.
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 9. januar 2010 #24 Skrevet 9. januar 2010 Hvorfor stresser dere med ungene? Jeg har 3 barn hver eneste dag og fokuserer mye på å ikke stresse. I syden blir det jo absolutt ikke stress. Strandliv, lite klær, kose seg osv er jo ikke stress så lenge dere er 2 voksne på 3 barn. Hvis han drar alene derimot blir det stress...
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #25 Skrevet 9. januar 2010 For en barnslig mann! Om du ikke blir med på den ferien JEG har bestemt, må det bli slutt mellom oss. Da får ikke jeg viljen min, så da kan vi like så godt bryte opp hele familien og lage enda et "skilsmisse-barn"! Voksne mennesker må jo kunne bli enig om hvilken ferie en skal reise på, og ikke drive å trumfe gjennom, det en selv vil. Fortelle barna om sine planer og få dem med å å øve press. Slik samarbeider ikke voksne mennesker om familie liv og barneoppdragelse. Han skylder deg nok en unnskyldning, mener jeg. Jeg kunne godt tenke meg å reise på en slik tur, og forstår ikke helt hvorfor du ikke vil. Men vi er jo alle forskjellige, om en ikke ønsker en slik ferie, bør ikke den andre få presse det igjennom på den måten. Overkjøring! Synes du er storsinna som sier han kan reise uten deg. Hadde ikke godtatt dette!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå