NyttNick Skrevet 8. januar 2010 #1 Skrevet 8. januar 2010 Er det så lett å forlove seg at man bare kan si "vi forlovet oss for fire mnd siden men har ikke kjøpt ringer ennå". Eller synes dere man må ha ring for å kunne si at man er forlovet? Hva mener dere må til for å kunne si at man er forlovet?
Gjest Skrevet 8. januar 2010 #2 Skrevet 8. januar 2010 Jeg mener man er forlovet når man har tatt på ringer og ikke minst satt en dato.
Moster1 Skrevet 8. januar 2010 #3 Skrevet 8. januar 2010 Hvis man ikke kjøper ringer, bør datoen for bryllupet være satt. Hvis man kjøper ringer, så er det bestemt at man skal gifte seg en gang, men uvisst når... synes jeg.
Gjest Skrevet 8. januar 2010 #4 Skrevet 8. januar 2010 Klart man kan si at man er forlovet selv om man ikke har ring/ringer. En forlovelse er en lovnad om å holde sammen og at man i en, eller annen, fremtid skal gifte seg
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 8. januar 2010 #5 Skrevet 8. januar 2010 ringen er bare symbolet på forlovelsen. det er enigheten og viten om at begge ønsker det samme som er det viktige (kan ikke tro at jeg skrev det der)
Gjest mphs Skrevet 8. januar 2010 #6 Skrevet 8. januar 2010 Trenger ikke ring for å være forlovet. Forlovelsestiden er fra en av partene frir og til man gifter seg innen ett år etter frieriet som regel. Jeg fridde og vi giftet oss 3 mnd etter. Vi hadde ikke forlovelsesringer, men de 3 mnd blir regnet som forlovelsestiden.
Tante Blås Squaw Skrevet 8. januar 2010 #7 Skrevet 8. januar 2010 Jeg syns det får være på til hvert enkelt par hvordan de løser det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå