Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #1 Skrevet 8. januar 2010 Det er mange med tannlegeskrekk her og mange som svarer at det er bare å komme seg til tannlegen, går så bra så, bare å finne en bra tannlege osv... Uff, får vondt inni meg bare ved tanken jeg. Det er 12 år siden sist jeg var hos tannlegen, og jeg tenker på dette nesten hver eneste dag. Flere ganger har jeg vært i ferd med å ringe en tannlege, men før jeg får trykket ferdig nummeret blir jeg så nervøs at jeg begynner å kaldsvette og må kaste opp. Det er virkelig ikke bare bare å komme seg til tannlegen altså. Gruer meg max til den dagen jeg sitter der og har vondt i en tann...
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #3 Skrevet 8. januar 2010 Her og... Veldig. Og hvis en ikke har, eller har hatt! tannlegeskrekk selv, så trenger en ikke svare oss som er redde. Det er fryktelig respektløst og lite forståelsesfullt å si sånn. Vi er jo ikke dumme bare fordi vi er redde for noe! Jeg er sånn som deg..kaster opp og svetter, svimmel, føler jeg skal besvime.. og skjelver...huff. Nei, jeg har prøvd og prøvd, men har egentlig gitt opp nå.. Bedøvelsen virker ikke på meg Og det er jo så vondt!!! Tror jeg dauer hver gang jeg har satt meg i den der stolen...*grøss* Skulle gladelig trukket tennene (hadde de kunne erstattes) istedenfor å borre de... Men neida! Prøver å finne utav hvordan jeg kan få narkose og bare fikse hele kjeften på én gang...uten å måtte ta opp lån!! Men det er ikke enkelt. Det er vanskelig å bli trodd. De fleste tror desverre at "det er bare å ta seg sammen og gå til tannlegen!!". Nei, det ER ikke det. Den som kan si at de hadde frivillig lagt seg ned og latt noen sage over skinnleggen, uten noe form for bedøvelse, en gang og to i året, skal heller få lov å si at det er enkelt... *grøss* ...hater tannlegen.....tårene kommer bare av å tenke på det...
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #4 Skrevet 8. januar 2010 jeg har fryktelig tannlege skrekk.. men ett lite tips er å lese masse på de ulike tannlegene sine hjemmesider.. send de mail og fortell om problemet, du trenger ikke ringe.... det er flere tannleger nå som kan tilby narkose for de med helt helt forferdelige traumer. jeg var overbevist om at ingen fikk røre mine tenner uten narkose.. Men jeg kom til en fantastisk tannlege!! jeg kom tidlig til timene, slik at jeg fikk beroligende tabletter av dem før jeg satte meg i stolen. vi "lagde" en kode for STOPP!! og hun lyttet!! hun klarte å lese meg når jeg ble redd. Jeg måtte til og med ha ullpledd rundt meg, pga at jeg var så redd og skalv,frøs osv... MEN; jeg klarte både det ene og det andre! jeg har mye igjen enda.. og ting tar tid. jeg er tøff i perioder.. men det koster!! og jeg må virkelig manne meg opp for å gå dit.. bor dere i oslo vil jeg anbefale dentalia! eller colloseum....
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #5 Skrevet 8. januar 2010 Hei. Jeg har ikke tannlegeskrekk selv, men jeg jobber på tannlegekontor. Så ville bare si noen ord til dere ) Vi som jobber der skjønner veldig godt at noen er veldig redde. Vi vil gjøre det vi kan for at dere skal føle dere trygge, sette av god tid og bli kjent. Om pasienten vil kan vi også sette av en time til å bare bli trygg. Man kan også bli sendt til en spesialist innen odontofobi (tannlegeskrekk). Vi hadde en mann som var så redd en gang, han gråt bare han kom innenfor døren. Etter noen ganger hos denne spesialisten så kunne han få behandlig hos oss, gikk kjempebra! Jeg har ikke helt prisen på narkose, for det er ikke ofte vi henviser til dette. Men jeg husker at det var ikke så dyrt som jeg hadde trodd. Det var forholdsvis billig. Gå til en privat tannlege som kan henvise. Hvis dere har turt og ringe tannlegen, har dere spurt om å få beroligende medisiner før timen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå