Gå til innhold

Ultralyd i uke 13...

Høygravid & klar for min lille

Anbefalte innlegg

Gleder meg bare kjempe masse til å se noe lite inni magen :) Hadde ikke tenkt til å ta noe ultralyd tidlig, men så klarte jeg bare ikke å vente til ultralyd i uke 18 - 20..

Er det en vaginal ultralyd eller kan man få sett noe ved vanlig "utvendig" ultralyd? Glemte å forhøre meg når jeg bestilte time og jeg er førstegangsgravid med mange spørsmål ;)

God helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok, det spiller jo egentlig ingen rolle, bare jeg får se litt liv i magen :) Takk for tilbakemeldingen... Gleder meg såå masse til neste uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på tidlig ultralyd i uke 13 :) Er utvendig... heldigvis

Har lagt ut bilde på profilen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha ultralyd til mandag, da er jeg 12+5, håper å få se en sprell levende liten tass da. Legen klarte ikke finne hjertelyd med doppler idag så jeg er litt trist og bekymra, men håper å få sjelefred etter ul. Håper det stemmer at det er utvendig.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er gravid med nr 2 og første svangerskap bestillte jeg tidlig UL. Da jeg kom til legen, ba han meg ta av buksene. Jeg fikk mildt sagt sjokk for jeg var ikke forberedt. Men han la et håndkle over underlivet, så det ikke skulle føles så nakent. Legen så bare på skjermen. I det øyeblikk jeg så den lille jenta mi på skjermen glemte jeg helt at jeg hadde noe opp i underlivet mitt. Fantastisk opplevelse, og man går ut mer gravid enn noen gang :) Jeg var på UL i forrige uke (13 uker), og jeg kunne beholde buksene på :) Til deg som ikke hørte hjertelyd, så sa legen min at det var mer vanlig å ikke høre den så tidlig, enn å høre den. Så slapp av, det går nok helt sikkert bra! Lykke til på UL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Turbo Turid!

Jeg er litt roligere nå, det er både godt å få satt ord på ting og få tilbakemeldinger fra andre:)

Skjønner godt du fikk sjokk med førstemann, det tror jeg at jeg også hadde blitt.. godt når en kan få beholde klærne på hihi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på UL på mandag og da så vi en friskt og raskt lite foster på 8 cm som sprellet og koste seg. Det var veldig betryggende og gøy:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var da jeg var 12+5 og legen foretrakk innvendig fordi da ser de mye bedre... Men hører det er mange som har tatt utvendig også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på ultralyd og det var utvendig :) Legen sa de tar utvendig etter uke 12... Det var HELT HÆRLIG å se den lille tassen i magen... Jeg hadde spist sjokolade før ul for at det skulle være litt liv, og der var det masse liv :)

Jeg er så glad for at vi valgte å ta en tidlig ultralyd for å se at det var liv i magen og der var det masse liv... Alt var normalt :)

Ha en fantastisk kveld alle sammen :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på tildlig UL i dag 12+4 den ble tatt innvendig. Det er nok forskjellig praksis rundt omkring. Var ikke så ille, satt bare å så på lille nurket som hoppet og spratt rundt i magen ;-) Tenkte ikke på så mye annet da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ultralyd i går, og det var heilt fantastisk :) Var då 12+5. Tok innvendig ultralyd... Men det varierer litt trur eg. Legen på Volvat i går sa at ein framleis får dei beste bileta ved innvendig ultralyd, spes hos førstegangsfødande..

Berre å glede deg :) So utruleg alt vi fekk sjå... Hjernen med sine to halvdeler, augehola, ryggsøyla, ribbein, hjartet slo fint- såg tom alle fire hjartekammera, magesekk, urinblære med urin i +++ Heile babyen heilt komplett og nydeleg! Fantastisk kor ferdig den lille e so tidleg.Fantastisk opplevelse, rett og slett nydeleg var det :) Emosjonell klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på ul igår og den ble foretatt både innvendig og utvendig. Det var definitivt myyye bedre bilde på den innvendige, og du glemmer helt hva du egentlig gjør når du ser den lille huleboeren på skjermen;) Var helt herlig å se de små armene og beina vifte og det lille hjertet banket som bare det:) Er så letta! Nå gleder jeg meg bare til neste ul den 1. mars, og lurer litt på om jeg skal bestille 3d ul i uke 26.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...