Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #1 Skrevet 8. januar 2010 Var inne å regnet litt på bidraget, og har funnet ut at bf betaler altfor lite i bidrag. Betaler 2600 i mnd. (har 2 gutter sammen) Egentlig skal han betale over 4000. Er noen ar siden bidraget vart fastsatt av nav. Det blir vel regulert litt alt etter jo eldre barna blir, men det skjer kanskje ikke automatisk? Uansett, det er da snakk om 1400 mer. Men, aner ikke om jeg orker en runde til med søknad og brev. Sist ble han nemlig fly forbannet! Da hadde han en inntekt på 600 000 og betalte 2000 i mnd. Jeg fikk "medhold" i mer bidrag, men han klaget. Fikk kopi av mangen usakelige brev. Klage nummer 1 kom han ingen vei med, men nummer 2 (ny saksbehandler) gav han medhold. Ny jobb nå da. Han har barna 1 helg i mnd. Vet han ikke skal dekke slikt som sykkel, idrettsaktiviteter osv. Men det er ikke til å skyve under en stol at slikt koster. Treningsavgifter, klær, turer osv. Er ikke ute etter å "blakke han". Har foreslått privat avtale, og at vi begge feks. kunne sette inn et fast beløp i mnd. Noe han ikke ville. Hvor mye betaler/motar dere for 2 barn i tenårene?
vimsan Skrevet 8. januar 2010 #2 Skrevet 8. januar 2010 Bidrag ineksreguleres automatisk, men hvis det ikke blir lagt frem ny søknad om bidrag, så vil ikke NAV sjekke at det stemmer ifht inntekten til far. Det vil si at hvis du vil ha mer enn "normal økning etter aldesgruppe" må du søke på nytt.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #3 Skrevet 16. januar 2010 Vi betaler 4000,- pr måned. Barna er 6 og 8 og de er hos oss en gang pr måned. Bor en 1 times flytur unna, og mor er ikke med å betaler på reisen(noe hun egenlig er pliktet til ,men hun lar bare være). Mannen min har inntekt på ca 420 000 i året. I tilegg får vi smser om vi vil være med å spleise på treningsavgifter, sykkel, ski, mobil etc (noe vi stort sett sier nei til pga flyturene). Høres ut som du får for lite.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå