Gjest Sekretøsa Skrevet 8. januar 2010 #1 Skrevet 8. januar 2010 Greit, det var ikke hele tanna, men en ganske stor bit av den! Den ramla ut når jeg skulle være flink og bruke tannpirker etter middagen.... trodde jo først jeg hadde en hel haug mat som hadde samla seg, men neida... TANNA! Kaboom, ute var'n! Smådyrt å fikse da! Hvordan er det mulig å ha så dårlige tenner?? Vet at pappa fikk beskjed om å ikke tygge tyggis noe mer, fordi tannkjøttet holdt på å løsne fra tenna (eller omvendt, hvem vet). Mamma sine tenner faller fra hverandre, men hun mener det er pga dårlig tannlegejobb fra tidligere... WHAT liksom???? Jeg har brukt 20 tusen på 3 år, på helt elementære ting i tanngarden. Jeg har max tannlegeskrekk, og psyker meg opp hver gang jeg skal dit. Jeg pusser tenner, hvertfall 2 ganger om dagen, og passer på tenna mine, men alikevel altså....!!
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 8. januar 2010 #2 Skrevet 8. januar 2010 Eg sliter med det samme...har brukt 60-70 tusen iløpet av de siste årene på tannbehandling... men det funker bare ikke... Får beskjed om å bruke skyllevann med fluor og det hjelper ikke.....og får ikke dekket en dritt... Så nå tør eg ikke spise hard mat, kjøtt o.l pga eg har ikke råd til å gå til tannlegen...
Gjest Sekretøsa Skrevet 8. januar 2010 #3 Skrevet 8. januar 2010 Ja til egenandel altså!! Hadde det bare vært et hull, liksom. Men den falt jo ut! Og hvordan er det mulig å få 3 hull på 5 mnd??? Det fikk jeg sist... lurer på om tannlegen har gjort noe, bare for å tjene penger. Så utrolig kjedelig for deg å ha brukt så mye!! Jeg har ikke råd! Om 13 dager har vi over 3 mill i lån, kjøpt nytt hus. Var liksom ikke heeelt iberegna da... *småsur*
ippemo får augustbaby Skrevet 8. januar 2010 #4 Skrevet 8. januar 2010 Er du helt, helt sikker på at det var tanna? Det samme skjedde meg for noen år siden da jeg brukte tanntråd. Med min tannlegeskrekk så hadde jeg ikke vært hos tannlegen på en 5-6 års tid, så panikken var skyhøy. Men det viste seg heldigvis at det bare var en masse tannstein som datt av! :-D Hehe, ante ikke at jeg egentlig hadde mellomrom, så lenge hadde den vært der. Det som var verre, var jo det at når jeg endelig kom meg til tannlegen hadde jeg tre store hull, to små og to visdomsjeksler som måtte opereres ut. Vondt og grusomt for meg, enda verre for lommeboken :o/
Gjest Sekretøsa Skrevet 8. januar 2010 #5 Skrevet 8. januar 2010 Hm... jeg regner med det? Det er et lite "tomrom" der nå... jeg kjenner det med tunga, men ser det ikke i speilet. Jeg var hos tannlegen i sommer da, så regner med hu hadde fjerna det da, om det var tannstein... Jeg har bare 1 visdomstann igjen da, så og den skal IKKE under noen som helst omstendigheter ut!!!!
☆☆Himmel full av stjerner☆☆ Skrevet 8. januar 2010 #6 Skrevet 8. januar 2010 Tannlegen burde kommet inn under folketrygdesystemet for lenge siden, på linje med legebesøk. Sånn at etter et visst antall tannlegebesøk, fikk man det gratis resten av året. Det er fælt at det skal være så dyrt at mange med dårlig råd og dårlige tenner ikke skal få hjelp.
Gjest Skrevet 8. januar 2010 #7 Skrevet 8. januar 2010 ha ha,jeg er også så paranoid når det gjelder tannleger at jeg tror de "dikter opp" hull for å tjene penger.. man har jo ikke mulighet for å sjekke det selv heller,da.. Jeg hater å gå til tannlegen Du får tette igjen med en tyggis..;-) Kanskje det var en fylling som falt ut?
Gjest Sekretøsa Skrevet 8. januar 2010 #8 Skrevet 8. januar 2010 Ja, kanskje det bare var en fylling?? Den var litt for "rett" i kanta til å egentlig være en bit... håpehåpe. Jeg har så tannlegeskrekk jeg, at jeg utsetter og utsetter. Men dette kan jeg faktisk ikke gå med... så jeg må bare komme meg til tannlegen. Jeg har vel tid på onsdag eller noe :S Wæææ! En ting er at det er svinedyrt og jeg ikke har råd til det akkurat nå, men det er jo så vooooooondt!!!!
ippemo får augustbaby Skrevet 8. januar 2010 #9 Skrevet 8. januar 2010 Valium er tingen! "Min" tannlege får ikke røre meg før jeg har minst en liten pille innabords. En kontroll kan jeg tåle, men noe mer enn det? Da skal jeg dopes! Skaff deg en tannlege som gir deg Valium, så går alt heeeelt fint :-) (og den som henter deg etterpå får noe å le av, hehe. Det gjør tannlegen også, forresten )
Gjest Sekretøsa Skrevet 8. januar 2010 #10 Skrevet 8. januar 2010 Hehe, smart! Jeg blir dårlig av adrenalinet i bedøvelsen, og må ha maaaaaasse bedøvelse før det hjelper på noe som helst! Og jeg blir sååå sliten etterpå. Gruer meg i lange dager i forkant, og er helt vrak! ikke rart jeg fader ut på senga når jeg kommer hjem....
Gjest Skrevet 8. januar 2010 #11 Skrevet 8. januar 2010 be om bedøvelse uten adrenalin!! Det gjør jeg (unntatt sist da siste visdomstanna skulle ut, skulle prøve MED siden det var mange år siden sist..men lå fortsatt og "hoppet" og ristet i stolen av det) Lykke til!
Gjest Sekretøsa Skrevet 8. januar 2010 #12 Skrevet 8. januar 2010 Nei, jeg får ikke med adrenalin lenger. Ørten år med tannlegeskrekk og utallige sprøter med adrenalin, som fører til at jeg blir møkk svimmel og jævlig, og må sove 2-3 timer etterpå... SÅ kom jeg til en tannlege som umiddelbart sa at jeg ikke lenger skulle ha adrenalin, og ga meg noe annet. Men jeg reagerer så dårlig på bedøvelse uten adrenalin at jeg må ha større doser, typ 3-4 ganger så mye som vanlig, at jeg blir like sliten og gåen etterpå... Jeg vil ha øreklokker med så høy musikk at jeg ikke hører utstyret!!!!
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 8. januar 2010 #13 Skrevet 8. januar 2010 Valium fungerer ikke på meg, så det trenger ikke å være "tingen". Min frykt er for sterk, så jeg stenger enkelt og greit ute virkningen og går rett i bakken når behandlingen er over (jepp, akkurat det skjedde!!) og sover i timesvis. Dormicum hjalp derimot litt bedre. Som et likegyldighetsmiddel på en måte. Da må man ha følge og "barnevakt" etterpå, siden man ikke får være alene. Veldig slitsomt å være så redd tannlegen, det vet jeg alt om. Jeg hadde en time i oktober som jeg ringte inn og avbestilte. Og ba de kutte meg av listen. Kommer meg vel aldri til tannlegen igjen jeg...
ippemo får augustbaby Skrevet 8. januar 2010 #14 Skrevet 8. januar 2010 Hehe, apropos Valium - jeg hadde time hos tannlegen i november for å ta et hull. *grøss* På forhånd hadde han gitt meg to valium, så da jeg kom nokså ruset inn til ham så kom "Valiumsvalsen" på radio. Han knakk sammen av latter, for det kunne neppe ha passet bedre! :-p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå