Gå til innhold

Rikshospitalet og svineinfluensa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville bare si til dere andre som også skal føde på Rikshospitalet nå fremover at det fremdeles bare er far som får komme inn på barsel pga. svineinfluensaen. Spurte og hvordan det var m vaksinerte besøkende, men det var heller ikke lov. Så da vet dere det. Spurte på siste kontroll, hehe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sa de noe om hvor lenge de trodde dette ville vare? synes det er rart så lenge de fleste sykehus letter på besøksforbudet nå..er det evt sånn at man kan ta med baby ut av barsel og møte besøket??

Skrevet

Hei- jeg var der igår på kontroll og spurte om det samme og fikk beskjed om at fra og med da så villle vaksinerte søsken få komme også, såfremt de var blitt vaksinert minst en uke i forveien for besøket...

Skrevet

Det var jo noe hvertfall..:) men håper så veldig at det åpnes for vaksinerte besteforeldre også jeg da..Skal ha ks den 25, så får bare krysse fingrene..:)

Skrevet

Hmmm, ja da sier de litt forskjellig. Synes det var veldig strengt å ikke ta inn vaksinerte. Hadde vært fint om storebror får lov til å komme på besøk, han er jo vaksinert for et par måneder siden nå.. Sa ikke noe om hvor lenge de skulle opprettholde forbudet, eller hvordan d er å gå ut av avdalingen. Spurte ikke heller, da.

Skrevet

Mener at reglene bør være like fra avdeling til avdeling.

Da vi var på sykehuset sist var det i såfall slik i barneavdelingen at søsken som var vaksinerte en uke i forveien fikk komme på besøk.

Jeg syns det er tragisk at ikke alle som er vaksinerte kan komme på besøk om mor som ligger på barsel har behov for det besøket.

Det burde bare gis beskjed til alle på barsel at dersom dere ser at folk er på besøk er det fordi de er vaksinerte og om de har egne barn/familie som ikke er vaksinerte så kan ikke de komme på besøk.

Men igjen....vi har mulighet til å dra før hjem om vi absolutt syns det er så vanskelig å ikke få det besøket vi ønsker.

Skrevet

Helt enig med deg at reglene bude være like fra avdeling til avdeling..og for de fleste er det vel ikke de stor problemene med at man ikke kan motta besøk..vi er i en litt spesiell situasjon i forhold til besøk av besteforeldre-det betyr mye både for de og oss ut fra hva som har skjedd tidligere..desverre er det ikke så enkelt å reise tidlig hjem etter et ks heller.Tro meg-skulle ønske jeg hadde den muligheten...:)

Skrevet

Hei! De slipper inn kun far på Ullevål også. Enn så lenge i hvertfall. Spurte også om lillebror som er vaksinert kunne komme på besøk, men fikk nei av den grunn at ingen vaksiner gir 100 % beskyttelse. Det vil si at du faktisk kan få svineinfluensa selv om du er vaksinert, men selvfølgelig langt langt midlere enn uten vaksine. Man kan dermed være bærer av viruset og smitte andre, selv om man kanskje ikke merker selv at man er syk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...