Gjest Skrevet 8. januar 2010 #1 Skrevet 8. januar 2010 Lurer på blant annet hvor tar man det. Eller hvor finner man steder som tilbyr dette? Når begynner man i svangerskapet å gjøre det? Koster det mye? Hvor ofte gjør man dette? Takk på forhånd
camilla gutt 06+gutt10 FØDT:) Skrevet 8. januar 2010 #2 Skrevet 8. januar 2010 Dette lurer jeg også på
Tweak Skrevet 8. januar 2010 #3 Skrevet 8. januar 2010 Jeg bare spurte jordmoren min på en kontroll og hun ga meg et par telefonnummer til to akupunktører i byen som hun hadde god erfaring med fra tidligere. Jeg tok kontakt med en av disse og begynte ukentlig akupunktur 4-5 uker før termin. Det kostet litt mer første gangen, for da skulle hun utrede meg og se hva hun skulle sette nåler for først. Ellers koster det meg 370 per gang (sikkert billigere i større byer!)
pip pip Skrevet 8. januar 2010 #4 Skrevet 8. januar 2010 husker ikke helt akkurat hva det er, men hovedsakelig er det for å gjøre livmoren klar til fødsel. Det vil også lette litt under fødselen, korte ned fasen før pressriene starter. det viktige når du skal velge akupunktør er å finne en som er godkjent av NAFO. Du kan gå inn på akupunktur.no. Lykke til med letingen
JIPPI:) nr 3 i 2010:) Skrevet 8. januar 2010 #5 Skrevet 8. januar 2010 hei. Her er det slik at man kan få det av jordmødrene på føden.
fremtidoghåp Skrevet 8. januar 2010 #6 Skrevet 8. januar 2010 En tysk undersøkelse viser at det forkorter fødselsforløpet med 2,5 timer! Jatakk sier jeg!! Skal ta 1-2 g i uken fra uke 36. Koster 400 eller 450 der jeg skal gå (Nesttun helseklinikk, Bergen). DYYYRT, men jeg prøver nå...
b77h Skrevet 8. januar 2010 #7 Skrevet 8. januar 2010 Jeg har gått jevnlig til akupunktur hele svangerskapet, men ca hver 3 uke. Nå på slutten skal jeg gå en gang i uken for å forberede kroppen på fødsel. Betaler 350,- (stavanger).
Gjest Skrevet 9. januar 2010 #8 Skrevet 9. januar 2010 Tusen takk for svar alle sammen Jeg skal ikke til jordmor før jeg er 4 uker unna termin, har lyst å begynne med det nå i uke 35. Kan vel bare ringe til jordmoren min og høre om hun har noen å anbefale i Bergen som er rimeligst på prisen også. Sier ikke nei takk til kortere fødsel nei, hehe. Prøver alt da Begynner på bringerbærkapsler nå i neste uke. Så får vi håpe dette hjelper på fødselen! Jeg er førstegangsfødende, har det noe å si? Vet dere noe om at det ikke gir noe resultat på de som føder for første gang iforhold til de som har født før?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå