Gå til innhold

Når sluttet deres barn med nattbleie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

min gutt er 3år, og han har nesten aldri våte bleier om morningen...Lurer på om jeg skal prøve å slutte med det nå...

Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et par uker etter at han sluttet med bleie på dagtid. Da var han 3 1/2 år:)

Skrevet

Kjøp tisse laken, de som er formsydde. Og ha en ekstra dyne, så er det bare å ta av bleia. Mine var 4,5 år og 2,5 år når de sluttet med nattbleie. Begge sluttet ved 2,5 års alder med bleie på dagen. Men eldste mann tisset masse på natten uansett hva vi gjorde, mens neste han kunne vi slutte med dag og nattbleie på en gang. Gutten din kommer sikkert til å ha noen uhell, og da er det greit å være forberedt med skift. De er jo vant til å bare tisse, så de må venne seg til å våkne. Noen setter de sovende barna på do om natta,det har ikke vi gjort.

Skrevet

Vår eldste bestemte selv da han var 2,5 at han ikke ville sove med bleie. En uke etter sluttet han på dagen (tok det litt omvendt?). Hadde ingen uhell på natten, men et par på dagen...

Trodde vi måtte jobbe med bleieslutt litt, så ble ganske overrasket når han var så bestemt selv plutselig. Han var tydeligvis klar da... Lurer på om vi er like heldige neste gang?

Skrevet

Min datter sluttet før hun var 3 og det gikk nesten samtidig som dagbleien. Mens sønnene mine sluttet året senere. Tror det er best å vente til barnet er klar for det selv, og ikke stresse så mye med det. Mine barn fikk styre bleiebruken nesten helt selv. Og det gikk kjempefint. Det er å anbefale ihvertfall.

Skrevet

Hvis det hører med til sjeldenhetene at han har våt bleie om morgenen så kan dere jo like gjerne prøve noen netter uten bleie og se hvordan det går? Vi er i samme situasjon med vår på snart 3 og tenker at det er ingen grunn til å utsette det. Bare sørg for at han tisser før han legger seg og når han står opp om morgenen. Også kanskje begrense inntaket av drikke de siste timene før leggetid.

Skrevet

Uka etter at han hadde slutta med bleier på dagtid :) Da var han 2,5 år :) Han hadde heller aldri våte bleier om natta, hadde ikke hatt det på en mnd kanskje så det gikk kjempefint å slutte med en gang :)

Skrevet

Daniela slutta med bleie når hun var litt over 2. Først på dagtid, og så plutselig (noen uker senere da) hadde hun ikke tisset om natten på en uke, så da kutta vi bleien der også;) Hadde veldig få uhell om natten.

Skrevet

Jenta mi sluttet med nattbleie noen uker etter dagbleieslutt. Da var hun 3.5år.. Gutten min på snart 3år viser ingen interesse enda. Så han får nok ha bleien sin mye lenger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...