Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #1 Skrevet 8. januar 2010 Det er planleggingsdag i barnehagen og akkurat denne dagen må jeg på kurs. Vurderer å spørre ei venninde om hun kan passe min datter denne dagen, men det blir en lang dag, fra 06-16. Det er kun for denne dagen altså. Hvor mye bør jeg tilby?
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #2 Skrevet 8. januar 2010 Ja, det syns jeg må være bra betalt. 1000,- altså.
Gjest Skrevet 8. januar 2010 #3 Skrevet 8. januar 2010 Om du var min venninne så hadde jeg passet henne gratis. Hvem vet, neste gang kan det være jeg som trenger hjelp til noe og jeg synes at venner skal gjøre slike ting for hverandre uten at man skal betale i kroner og øre;)
Gjest Sekretøsa Skrevet 8. januar 2010 #4 Skrevet 8. januar 2010 Jeg hadde passet gratis jeg og... uten problem
Kongeørna Skrevet 8. januar 2010 #6 Skrevet 8. januar 2010 Tilby det, du. Så kan jo heller venninna di være raus og si at hun gjør det gratis hvis hun har lyst til det. Det hjelper jo ikke deg at vi her inne ville gjort det gratis
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #7 Skrevet 8. januar 2010 1000 kr! er du seriøs? hva får en dagmamma i mnd pr barn? det kan da virkelig ikke dreie seg om 1000 kr dagen? Jeg hadde passa gratis, og blitt glad om jeg fikk 1 flaske vin og en koselig stund sammen med venninna mi en annen kveld;)
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #8 Skrevet 8. januar 2010 500 er nok.. svarte penger. og tydeligvis går hun jo bare hjemme å slenger likevel..
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #9 Skrevet 8. januar 2010 Har du råd til 1000?? Jeg ville ikke betalt med enn 400 kroner. Og gitt blomster eller en plante i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #10 Skrevet 8. januar 2010 Ja jeg synes du bør tilby 1.000 kr. Eller ingen ting. Men ikke noe få kjipe hundrelapper. Ei over spør "Hva får en dagmamma i MÅNEDEN pr barn?" Det er svært lite relevant. Det dreier seg om at veninna di stiller opp en lang dag. Det bør hun få 1.000 kr for. Om DU klarer å skaffe tre barn til som hun kan passe samtidig, så betal gjerne 250 pr barn. Men man kan ikke forvente at det skal være veninna som skaffer flere barn å passe akkurat den dagen HI trenger henne. Altså bør HI betale henne den utrolige lønnen på 100 kr pr time, selv om det ikke blir noen å dele lønna med, slik det blir med en fast dagmamma.
Lollinondodda Skrevet 8. januar 2010 #11 Skrevet 8. januar 2010 hehe,jeg passa 5 barn for venninner en dag jeg+mine egne 2,så hadde 7 barn her..hm..kunne tjent 5000kr på en dag,hihi:) Nei..min mening er at venninner hjelper hvarandre gratis:) Mine barn er hos min venninne nå,for jeg jobber i morra tidlig,kjempesnilt gjort:)og det samme hadde ho forrige helg,og jeg hadde før det datra hennes en hel helg,da hun skulle bort..Er jo så fint å kunne hjelpe og få hjelpe andre uten at det skal koste..hvartfall nære venner:) Men det er min mening,alle tenker forskjellig:)
Lillesnuppis Skrevet 8. januar 2010 #12 Skrevet 8. januar 2010 Jeg hadde nok passet henne gratis visst jeg hadde gått hjemme om dagen. Greit du føler du må betale henne noe, men kan du ikke bare kjøpe en liten gave til henne fra datteren din. Skriv på kortet:::. Tusen takk for at du ville passe meg da mamma var på jobb. Åsså din datters navn
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #13 Skrevet 8. januar 2010 Siden du må spørre denne venninnen, så hadde jeg nok følt at jeg måtte tilby noe (så kan hun evt vurdere om hun vil ta mot). Synes 1000 kr er rikelig, Hadd nok tilbyd 500 kr og ei flaske rødvin
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 8. januar 2010 #14 Skrevet 8. januar 2010 Hvis dere er gode venner, og hun går hjemme ville jeg spurt om hun kunne hjulpet deg og kjøpt en flaske vin som takk!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #15 Skrevet 8. januar 2010 Jeg får 200 kroner dagen for å passe en venninnes barn fra 8-16. Har to barn selv så er ikke så mye ekstra med en til. 1 år forresten.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #16 Skrevet 8. januar 2010 He he og hi hi Lollinondodda. Du ha tydeligvis ikke fattet mitt poeng: at man bør få 1.000 for en arbeidsdag enten det dreier seg om å passe ett eller fem barn. Og selvsagt kan HI forvente gratis pass hvis det dreier seg om en vininne som også HI passer barn for ved andre anledninger. Poenget er: ENTEN gjør man hverandre tjenester. Da blir det ingen betaling. ELLER så betaler man for en arbeidsdag. Og da er det direkte frekt å verdsette veninnas tid til noen tiere pr. time, uansett om det dreier seg om ett eller fem barn. Skjønner du Lollinondodda? Ikke pr. barn men for den tiden man ellers kunne gjort noe helt annet. Hvis dine veninner skulle betalt deg den dagen du passet fem barn, kunne de betalt 100kr timen på deling.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #17 Skrevet 8. januar 2010 Jeg får 1.200 dagen plus feriepenger for å jobbe i barnehage. Det er tre barn pr. voksen.
Lollinondodda Skrevet 8. januar 2010 #18 Skrevet 8. januar 2010 Joda,skjønner den anonym 20.44,det var bare ment som en spøk det der med 5000:) Men jeg hadde aldri klart å ta penger av mine venner for å passe barna..syns det er en tjeneste man kan gjøre,så får man alltids tjenester tilbake:) Men så klart,skjer det gang på gang,så skjønner jeg det jo..
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #19 Skrevet 8. januar 2010 Jeg hadde passet, og hadde jeg blitt tilbudt penger hadde jeg takket nei og heller hatt en tjeneste tilgode Men hvis du tilbyr penger viser du jo at du setter veldig pris på hjelpen da, og er det en god venninne takker hun nei til dem. 1000 kr høres fint ut. Selv hadde jeg nok tilbudt penger, selv om jeg ikke ville tatt imot selv. Bortsett fra om det var naboen da, vi passer hverandres barn helt gratis, tjeneste mot tjeneste.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #20 Skrevet 8. januar 2010 en dagmamma har i snitt kr200 dagen (fra 8 .- 16) syns 1000 var vel mye altså!!!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #21 Skrevet 8. januar 2010 Jeg synes du skal spørre henne om hun kan passe gratis, og heller tilby deg å hjelpe henne en annen gang! Også sender du med kafè penger og mat...Ja hvis ikke ungen bare spiser brød da for det har vel de fleste. Nei, du må ikke finne på å gi en hel 1000-lapp. Maks 400,- ville jeg gitt om jeg skulle betale for barnepass for en dag.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #22 Skrevet 8. januar 2010 22.14 her.... syns ikke man skal betale en hel arbeidsdag...for ei til å passe jentungen en dag.. da kan man jo ta en ubetalt feriedag og være sammen med sitt eget barn...?? eller....og ha tapt like mye penger som en barnevakt skulle fått vennetjenester koster ikke kr.1000 for 8-9 timer... jeg har passet mange unger gratis..til gjengjeld har jeg fått barnepass til mine gratis.. slik at hver dag ikke koster noe formue.. utover det tar barnevaktsentralen kr100 i timen pr barn.. det blir 800 kroner for 8 timer..med ett barn.. men de betaler skatt av summen... noe man ikke gjør av inntekt fått for å gjøre vennetjenester....
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #23 Skrevet 8. januar 2010 til sammenligning fikk barnevakt kr1000 for å stille opp i forbindelse med fødsel... hun kom til oss med taxi.. og vel vi viste ikke hvor lang tid det hele kom til å ta... da babyen var født..hadde hun kjøpt gave fra seg selv og fra barna mine til babyen (hun hadde brukt av betalingen hun fikk på forskudd.) hun hadde også tatt med unga ut å spise..(de tre eldste søsken) hun tjente ikke akkurat mye på den dagen..altså... men en god venn er hun, og hun vet jeg stiller opp når det måtte være=) det er det man har venner til...(så lenge begge parter har en enighet seg imellom slik at man ikke føler seg brukt....)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå