Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #1 Skrevet 8. januar 2010 Syns det høres så ampert og ikke minst meningsløst ut. Hva lærer de av det?
Tante Blås Squaw Skrevet 8. januar 2010 #2 Skrevet 8. januar 2010 Her går det i "nei" - som kan eskalere til "men la nå VÆRE da!!!" ;o)
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #3 Skrevet 8. januar 2010 Hehe. Fy. Nei det forbinder jeg med gamledager og Elsa Beskow-bøker og sånt.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #5 Skrevet 8. januar 2010 De lærer ganske enkelt at ting er fy...
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #7 Skrevet 8. januar 2010 Mange sier mange ting man ikke tenker over. Alle mødre og fedre burde hatt et kamera som fulgte dem daglig ei hel uke, sammen med barnet sitt, så tenker jeg vi alle sammen satte oss i en krok og skjemtes etterpå. Og deretter ba barnet om unnskylding, før vi startet på nytt, med en bedre holdning.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #8 Skrevet 8. januar 2010 Ja, det gjør jeg. de lærer like mye av å få et "fy" som et "sånn gjør vi ikke" Sier det i åpenbare situasjoner, der barnet selv skjønner at det har gjort noe galt. Hva i alle dager er så galt med det? Barna mine vil nok lide av traumatiske senvirkninger...
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #9 Skrevet 9. januar 2010 Nei.. Fy sier man til en hund, ikke til barn. Her sier vi 'Nei'. Også funker det utrolig bra å si: Nå må du tenke deg litt om (som fra supersnuser-barnetv med tigergutt og ole brumm 'tenk tenk tenk'). Om jeg ser at han er iferd med å kaste noe eller lignende, sier jeg det rolig til han, og da stopper han opp ett øyeblikk og tenker, hehe, også slutter han med det han har holdt på å gjøre! Og han er bare 20 mnd... Veldig fordnøyd med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå