Oktoberbaby :-) Skrevet 8. januar 2010 #1 Skrevet 8. januar 2010 Brukte bare Vaselin da jeg var liten. Er kuldekrem egentlig mest en "komers"-greie til glede for alle apotek som tjener noen kroner ekstra i disse dager?
Trollemor75 Skrevet 8. januar 2010 #2 Skrevet 8. januar 2010 det funket sikkert supert, men med tanke på at det heter "Petroleum Jelly" på engelsk og at det faktisk er petroleumgele, jeg er ikke sikker på at jeg vil smøre det på mitt barns ansikt. Eller føttene mine. Eller hvor som helst for den saks skyld.
Mia29 Skrevet 8. januar 2010 #3 Skrevet 8. januar 2010 Kuldekrem som eget konsept er nok litt kommers. Det holder med en fet krem. Må ikke inneholde vann. Lotion inneholder vann. Men jeg ville ikke brukt vaselin. Den bør trekke ordentlig inn i huden. Er jo en grunn til at man skal vente minst 30 min før man går ut etter påføring. Før brukte man også spenol som solkrem. Er nok ikke mange som sverger til det i dag ;o)
erteposen + 4 Skrevet 8. januar 2010 #4 Skrevet 8. januar 2010 http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/3527416.html Ikke kuldekrem eller fuktighetskrem, men smør når en kommer inn.
Libido- Skrevet 8. januar 2010 #5 Skrevet 8. januar 2010 Bruker vaselin med godt hell når det er tom for kuldekrem =)
Gjest ronja røverdatter Skrevet 8. januar 2010 #6 Skrevet 8. januar 2010 De fleste kremer inneholder petroleumsoljer, og skulle jeg bruke en ville jeg foretrekke vaselin som blir liggende utenpå og ikke trekker inn i huden.
AussieAnette Skrevet 8. januar 2010 #7 Skrevet 8. januar 2010 Da jeg var ung.. brukte jeg vaselin som lypsyl.. Flott om vinteren, mindre heldig om sommeren. Ble jo helt brent på leppene.. Slutta med det raskt ja.
Trollemor75 Skrevet 8. januar 2010 #8 Skrevet 8. januar 2010 Langt fra alle kremer inneholder petrokjemiske produkter. Det er bare å lese innholdsfortegnelsene og satse på kremer med vegetabiliske oljer i stede. Bedre for miljøet, og i mange tilfeller for huden. Personlig synes jeg det er skummelt å smøre meg med oljeprodukter. Selv om jeg jobber i oljebransjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå