Gå til innhold

Nå trenger jeg dere jenter!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en jente på snart 8mnd, og jeg holder på å kutte ned ammingen. Hun spiser mye fast føde, og drikker vann ved siden av. Jeg ammer egentlig bare morgen og kveld. Omdagen får hun tygge på alt annet av mat.

Men jeg synes hun er så kjempe grinete, bare med meg, ikke med faren eller andre. Skjønner at det er hardt for henne å ikke få puppen sin, men hun får masse kos og omsorg ellers. Jeg prøver å ikke overstimulere henne heller.

Det er tenner på gang, hun har nettopp lært seg å sitte ordentlig, hun reiser seg nesten opp alene og står inntill bordet og skjønner mye mere i hverdagen. Så det er mye på gang her nå i den alderen.

Kan noen gi meg noen tips for å gjøre ting litt lettere for henne? Og meg? Hun veksler på å være superblid og sutrete (ikke hyling og grining).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør det noe at hun får pupp da??

Skrevet

Du trenger ikke slutte brått med pupp nå mener jeg !

At hun kan få denne kosen !

Skrevet

Men hvorfor kutter du ned på ammingen da? Så lenge du er hjemme i permisjon så kan du jo amme flere ganger for dagen.

Skrevet

Det er nok tennene som plager henne ,smør på dentinox.

Og dere som maser om amminga ,kutt ut a !HI har sikkert sine grunner til slutte å amme !

Skrevet

Jeg har ikke sluttet brått, det ville jeg ikke klart med tanke på at jeg hadde høy produksjon og spreng. Ammer en gang til om dagen om det trengs.

Det har med å gjøre at hun ble så veldig avhengi av meg, og i en alder av 8mnd er det på tide at hun begynner å kutte ned når hun spiser så mye annet å er så interessert i det. Det er da noe alle må ta og føle på selv ;)

Skal amme til hun er ca 1år.

Tilbake til spørsmålet mitt?

HI

Skrevet

hva med en flaske melk på dagen istedenfor ammingen?? Det har jeg gjort med mine barn..ved avvenning av pupp har jeg først byttet ut pupp med flaske for så å kutte/bytte flasken med fast føde..

det er noe med kosen av å drikke flaske/pupp som fort kan bli ett savn dersom det blir tatt bort brått bort uten noen form for erstatning

mitt tips vil være å avslutte amming gradvis...(om det ikke foreligger noen spesifikk/medisinsk grunn for å slutte så brått som jeg oppfatter ut av innlegget ditt...)

lykke til=)) det ordner seg nok .... kan jo være tenner på gang også da..

Skrevet

da misforsto jeg... beklager

Men vet ikke hvorfor hun er surven ...vi får tro det er en overgangsfase for barnet... Når det er 8 mnd.. og blitt gradvis avvendt..så er det antagelig noe annet som plager henne..

snakk med helsesøster om hva det mulig kan være for noe...

lykke til....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...