Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #1 Skrevet 8. januar 2010 Jeg skriver her fordi jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Vår nye nabo har en unge som skriver veldig mye. Jeg har selv ingen baby, så har liten erfaring, men gjester og personer jeg har beskrevet situasjonen til syntes dette høres uvanlig ut. Den er for gammel til å ha kolikk, så jeg vet ikke hva det kan være. Problemet mitt er at den skriver mye, og den skriver til alle døgnets tider. Babyen holder det gående til omtrent midnatt, pluss at den våkner kontinuerlig om natten og holder meg og min samboer våken. Uheldigvis så bor den babyen i rommet vegg i vegg med soverommet mitt, og med dårlig isolering (betongvegger), så har jeg ikke mange valg og ender dessverre opp med å få lite søvn. Ofte har jeg følt at jeg mangler søvn, er gretten store deler av dagen, og at jeg blir ufrivillig dratt inn i en barneoppvekst hvor jeg ikke kan bidra med stort, lenge før det egentlig er "min tur" å ha barn. Det høres kanskje egoistisk ut, men etter flere måneder med babyskrik blir jeg snart gal og lurer på hva jeg kan si til naboen for å ikke virke frekk og uhøflig. Dette er ikke akkurat som å klage på en fest. Håper på noen fornuftige svar. hilsen rådvill.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #2 Skrevet 8. januar 2010 Synes du skal være stolt av den lille babyen som har lært seg å skrive i en ung alder jeg...
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #3 Skrevet 8. januar 2010 En ting er i hvert fall sikkert, og det er at hvis det er så mye skriking, så er foreldrene til dette barnet mye mer rådvill enn deg.. Vet ikke helt hva du kan gjøre jeg.. Når dere bor så tett, så må man jo nesten regne med litt lyder også, selv om jeg virkelig forstår frustrasjonen din!! Hilsen mamma til skrikerunge som hadde melkeallergi og som ikke sov hele natten på 1 år før det ble oppdaget
Alle gode ting er 3:) Skrevet 8. januar 2010 #4 Skrevet 8. januar 2010 Babyen slutter ikke å skrike selv om du sier i fra at det holder deg våken. Foreldrene er sikkert veldig frustrerte selv og har sikkert gjort hva de kan for å få babyen til å slutte å skrike. Tenk at de har det enda verre enn deg!
Gjest Skrevet 8. januar 2010 #6 Skrevet 8. januar 2010 Enig med de som har svart over. Foreldrene er nok minst like plaget som deg, og selv om de forklarer med streng stemme at "nå holder du naboen våken" så vil antagelig ikke babyen ta noe særlig hensyn til det. Det eneste du vil oppnå med å klage på dette er dårligere forhold til naboen. Forsøk å være tålmodig og husk at det ikke er slik at naboen og deres baby koser seg med å holde deg våken:) Du får kjøp ørepropper på apoteket og disse er ganske gode og merkes nesten ikke når du skal sove.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #7 Skrevet 8. januar 2010 Ja jeg har tenkt på det, men når det først er så lytt, så hører jeg jo også hvordan foreldrene holder babyen våken til midnatt. Er dette normalt for en baby? Nå skal det sies at pga dette har jeg følt meg litt som Narvestad og lagt meg opp i andres saker. Jeg har tittet inn til naboen, og for meg virker de veldig rotete og ustrukturerte (terrassen er f.eks konstant stappfull av ølflasker og søppel). Pga engstelse fra min mor på ungens vegne har hun også prøvd å sjekke ut litt. Hun er sykepleier, og hadde lyst til å gå å spørre om alt går bra med babyen siden den skriker så mye. Er det et overtramp å spørre om dette?
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #8 Skrevet 8. januar 2010 hehe. øreprpper er vurdert. Jeg har aldri brukt ørepropper før og lurer på om jeg ikke vil høre vekkerklokken da. Noen bra å anbefale?
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #9 Skrevet 8. januar 2010 Så flott at han skriver så ofte da! Du får skrive babyen et brev og fortelle at all den her skrivingen hans plager deg.. Kanskje han slår av leselampen.? Skjønner meg godt på vennene dine som syns det hørtes uvanlig ut. ..når du skriver tre ganger at han skriver veldig mye, ja da regner jeg nestn med at det var det du mente.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #10 Skrevet 8. januar 2010 Sånn jeg skjønner det, er det to ting som plager deg oppi dette. Det ene er at dere ikke får sove og det andre er at du er bekymret for om foreldrene er i stand til å ta seg av barnet på en tilfredstillende måte. I forhold til det siste kan du jo prøve å bli kjent med foreldrene. Ring på en dag og spør om de vil komme på middag feks. Mest sansynlig vil du møte utkjørte foreldre som gjør alt de kan for at deres lille øyensten skal ha det bra.
Gjest Skrevet 8. januar 2010 #11 Skrevet 8. januar 2010 Proppene bare demper, de stenger ikke ute all lyd så du bør høre vekkerklokka likevel. Det kan sikkert være lurt å prøve de en helg først for å være helt sikker da. For meg er alle proppene fra apoteket like, annet enn at jeg føler meg smådust når de bare har rosa igjen... ;P Og til innlegget over hvor det står at det er ganske kaotisk hos naboen; nå vet ikke jeg hvor ille det skal være før du synes det er kaotisk, men om du tror at de ikke har et miljø som passer å oppdra små barn i er det kanskje verdt å vurdere å ringe barnevernet? De kommer jo ikke å tar ungen fordi du ringer, men ser på forholdene og forsøker å finne ut hvordan de kan hjelpe. Kanskje alt flyter siden de er utslitte pga skrikende baby som de ikke får kontroll på og at de har vanskelig for å be om hjelp?
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #12 Skrevet 8. januar 2010 haha. fantastisk, så ikke det før nå, må ha hatt tankene ett annet sted siden det har gjentatt seg så ofte. Et forsøk på å dysse ned det virkelige budskapet Regner med at alle skjønner hva jeg mener.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #13 Skrevet 8. januar 2010 Ja det er et godt forslag. Har ikke helt turt å ta kontakt enda, for vet ikke hva jeg skal si og er redd jeg kommer til å si noe slemt med tanke på skrikingen. Takk for all input.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #14 Skrevet 8. januar 2010 Hehehe, jeg så for meg den klorende lyden av blyant mot papir og et lite vidunderbarn i naboleiligheten, mens hun med de følsomme ørene lå og vred seg i sengen over denne irriterende skrivingen:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå